Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De haviken doen het weer goed dit jaar bij de gekende verhuurders, heb al redelijk wat foto's zien voorbij komen op het net
Mooie opname Freddy, dan vooral vanwege de pose want qua belichting denk ik dat je er meer kunt uithalen, tevens zit je witbalans niet echt juist (magentazweem) KLIK
Bedankt voor de reacties...en raar maar krijg die niet echt wat belichting betreft en die zweem goed gezet....ik doe dit met gemiddeld vervagen, dan curves, dan grijspunt (middelste pipetje) en dan de dekking en vulling al naargelang de zweem verminderen...niet goed bezig mss ...?
Bedankt voor de reacties...en raar maar krijg die niet echt wat belichting betreft en die zweem goed gezet....ik doe dit met gemiddeld vervagen, dan curves, dan grijspunt (middelste pipetje) en dan de dekking en vulling al naargelang de zweem verminderen...niet goed bezig mss ...?
Pffff,... dat kan je toch gewoon in de WB rechtzetten.
Uw versie is mij veel te ingewikkeld .
Zoals Johan schrijft Freddy, zoek het niet te ver ;-)
Hetgeen ik gedaan heb is de opname iets oplichten, daarna hooglichten wat naar beneden getrokken (clipping) en pipet voor witbalans op een wit plekje op de borst geplaatst en dan wat schuiven naar smaak
Meer is het niet
Zoals Johan schrijft Freddy, zoek het niet te ver ;-)
Hetgeen ik gedaan heb is de opname iets oplichten, daarna hooglichten wat naar beneden getrokken (clipping) en pipet voor witbalans op een wit plekje op de borst geplaatst en dan wat schuiven naar smaak
Meer is het niet
De dingen die jij doet en johan waarschijnlijk ook zijn ingewikkelder dan de methode van gemiddelde vervaging...lees dat men dit altijd snel en simpel toepast om kleurzweem uit foto's halen...niet uit men duim gezogen eh....heb de manier waarop jij het toepast eens geprobeerd en hier als update neergezet...bedankt voor jullie opbouwenden reacties...
Comment