Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie we het doen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor wie we het doen

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Altijd welkom, Peter!

En volledig akkoord wat betreft jagers. Gegeven de schaarsheid van wilde natuur is geen enkele reden om jagen nog toe te staan. De jagers weten dit ook, al zullen ze dat niet toegeven. Maar we zien het aan hun acties; hier in Zuid-Afrika kweken de jagers hun dieren nu zélf, om er dan op te schieten. Dit doen ze op boerderijen ergens op het platteland, weg van de natuurparken, uit het zicht van iedereen. Het dierenleed dat daarmee gepaard gaat is werkelijk misselijkmakend. Bekijk Blood Lions, de docu-film van mijn goede vriend Ian Michler, als je hierover méér wil weten.
    Bedankt Jochen, ook om de link door te sturen. Het zal nog even duren vooraleer ik naar die docu zal zien, ik heb namelijk m'n buik vol van alles wat met de jacht te maken heeft. Bijna dagelijks krijg ik wel mails met aanklagen tegen de jacht. Ik word er misselijk van. Toevallig kwam ik vanmorgen uit op een discussie van 2011 die hier op BD werd gevoerd ivm jacht en wat er bij hoort.
    Ik heb nog maar een deel van de vele pagina's gelezen en het is niet mijn bedoeling om de discussie terug op gang te brengen. Ik kan je wel vertellen dat wij hier zelf al vele jaren geterroriseerd worden door een groep jagers die alle regels aan hun laars lappen : ze schieten op alles wat beweegt, inclusief beschermde soorten, zetten gekweekte fazanten uit en maken hele gebieden onveilig. Omdat ik de enige in de buurt ben die tegen hen durf ingaan heb ik al veel bedreigingen gekregen, ook doodsbedreigingen. De buren laten zich omkopen met een stukje wild dat ze af en toe van de jagers krijgen in ruil om te zwijgen. Hoog tijd dat dat degoutante jagerswereldje eens hard wordt aangepakt en de mensen de waarheid kennen. Het verstand zit spijtig genoeg niet bij de gemachtigde politiekers. Die durven hun verantwoordelijkheid niet nemen.
    Ach, ik ga er er verder geen woorden aan vuil maken.
    Ik ga 100% akkoord met alles wat je geschreven hebt en heb het grootste respect voor wat je doet en hoe je het doet.

Mvg,
    Peter

Comment

Hey Peter,

Dikke "thumbs up" voor je inzet! Er zouden er veel meer als jij moeten zijn; mensen die iets DOEN ipv gewoon erover te klagen op Facebook of in de comments sectie van HLN! Als je ooit naar hier komt trakteer ik je op een Amarula of zeven!
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Hey Peter,

Dikke "thumbs up" voor je inzet! Er zouden er veel meer als jij moeten zijn; mensen die iets DOEN ipv gewoon erover te klagen op Facebook of in de comments sectie van HLN! Als je ooit naar hier komt trakteer ik je op een Amarula of zeven!
        Bedankt Jochen, een extra reden om af te komen! Hoewel ik misschien een Amarula ga ruilen voor een fris pintje (of twee)
        Ik stuur je eerstdaags nog wel een PM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T90 Bekijk bericht
          Bedankt Jochen, een extra reden om af te komen! Hoewel ik misschien een Amarula ga ruilen voor een fris pintje (of twee)
          Ik stuur je eerstdaags nog wel een PM.
          Dat kunnen we ook. Een frisse Windhoek, Castle of Zamalek (aka Black Label)!

Comment

En lees net dit bericht:

Comment

Voor wie de link van Vincent wil lezen; noteer dat BD het woord R H I N O uitfiltert, dus om de pagina te bereiken moet je die letters manueel terug invullen in de page link.

Niet geheel terzijde; Africa Geographic heeft ook een online magazine gewijd aan "Tracking The African Giants", de actie waar ik als gids deel van heb uitgemaakt. Zie hier; http://magazine.africageographic.com...giants-africa/

Comment

Working...
              X