Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Entlebucher in studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Entlebucher in studio

Graag had ik wat gefundeerde kritiek op onderstaande foto's.
    Ik wil me echt gaan toeleggen op het fotograferen van honden en ben druk bezig met de nodige kennis en materiaal te verzamelen :-)
    Gelukkig heb ik een model thuis dat altijd voor me klaar staat om te oefenen!

Voor deze foto's heb ik gebruik gemaakt van 3 flitsers, waarvan eentje als rimlight achter de hond.

Zoals gezegd, graag stevige kritiek! Wat moet of kan beter?

f8 - 1/125 - ISO 200

f8 - 1/125 - ISO 200

Alvast bedankt voor het kijken!

mvg
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: Entlebucher in studio

Persoonlijk vind k honden altijd mooier in actie, in een studio kan dat natuurlijk niet
    Deze opnames zijn in ieder geval geslaagd, al komen ze mij wat vlak over, andere opstelling zou het mss beter doen
    Tevens heb ik het gevoel dat de kleurbalans teveel naar LED licht gaat, redelijk koeltjes, voor mij mocht dit wat warmer (klik maar eens met de witbalanspipet op het wit van de neus)
    Dus ietsje warmer afwerken
    Wel mooi van scherpte en de dof is voldoende om de neus en ogen binnen de dof te krijgen

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 7 december 2016, 11:43.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Persoonlijk vind k honden altijd mooier in actie, in een studio kan dat natuurlijk niet
      Deze opnames zijn in ieder geval geslaagd, al komen ze mij wat vlak over, andere opstelling zou het mss beter doen
      Tevens heb ik het gevoel dat de kleurbalans teveel naar LED licht gaat, redelijk koeltjes, voor mij mocht dit wat warmer (klik maar eens met de witbalanspipet op het wit van de neus)
      Dus ietsje warmer afwerken
      Wel mooi van scherpte en de dof is voldoende om de neus en ogen binnen de dof te krijgen

grts
      Sieg
      Bedankt voor je reactie Sieg!

Wat bedoel je precies met een andere opstelling? Heb je het dan over de plaatsing van de lichten of eerder over de houding van de hond?
      Wat betreft de kleurbalans; als allerlaatste stap in mijn bewerking heb ik de foto's net iets minder warm gemaakt... had ik dan misschien beter niet gedaan, al is dit een kwestie van smaak natuurlijk.
      De neus is overigens toch minder scherp dan de ogen, dit is niet storend?
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Ik bedoel wat spelen met de opstelling van de lichten, zodat de opname minder vlak overkomt
        Was inderdaad beter geweest om ze iets warmer af te werken, maar is snel gebeurt als je met de witbalanspipet op het wit klikt zie je vanzelf het verschil.
        Dat de neus iets minder scherp is dan de ogen vind ik wel goed gedaan en voor mij zeker niet storend

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Een 'warmere' update van een van de foto's.
          Ik kan moeilijk kiezen welke ik mooier vind :-)

Comment

De warmere afwerking is wel meer realistisch. Bij de eerste foto's moet je opletten dat wit geen blauwe schijn krijgt, bij de derde foto moet je opletten dat zwart zwart blijft. Ik zou nog wat verder experimenteren met de witten en de zwarten. (kan ook aan mijn scherm liggen, zal vanavond nog eens kijken).
            Mooie scherpte maar inderdaad een wat vlakke belichting.

Je kan eens verschillende opstellingen van belichting opzoeken op internet, er bestaan geode sites daarvoor en zo leren om meer te variëren in belichting. Maar al doende leert men, ik vind de foto's zeker niet slecht.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Working...
            X