doorklikken voor google scherpte #BDcompressie
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
flightmodus
Collapse
X
-
[Showcase] flightmodus
doorklikken voor google scherpte #BDcompressie
mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mmLabels: Geen
-
-
Re: flightmodus
Mooi moment zo met die visjes in de snavel
Persoonlijk vind ik de pose niet zo mooi, de vleugels vallen weg tegen het lichaam
Ik zie liever eigenlijk een echte vluchtpose waarbij je wat meer van de vleugels ziet
Wel heel goed van scherpte en details, knap gedaan
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtja ik weet ondertussen nu ook welke razendsnelle vliegers ze zijn daarom een dikke chapeau voor deze foto en dan nog met de bek vol visjes ,een wens voor een fotograaf
hoeveel fotoś heb je daarvoor genomen ..... lol
ik heb idd enkele besteed op die locatie. Vooral om de vogels eerst goed te observeren. De papegaai duikers zitten fotograferen is eenvoudig maar voor in volle vlucht was het toch nodig om eerst goed hun vliegtraject te observeren. Pas nadat je goed weet hoe ze uit de zee terugkomen naar hun jongen kun je een goeie positie in nemen en beginnen te pannen. Niet eenvoudig in de wind en uit de hand met 500mm maar toch tevreden met het resultaat.
@Sieg en Raf; hier is bewust gekozen om mijn favoriete opname te tonen waarbij er volledig lateraal zicht is op de perfecte aerodymatische figuur van deze lucht en water acrobaat.
Een fractie ervoor heb je deze opname:
en net daarna deze:
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Idd een dikke duim....uit de hand met 500mm stevig in de wind...ik zou het nog niet kunnen vanaf statief...knap....
Groetjes
Freddy
Comment
-
Bedankt voor de overige opnames Devid
In de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
Maar persoonlijk zie ik liever de vleugelslag, maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken hé Devid
Niettegenstaande blijft het uiteraard een hele mooie opname, geen twijfel over
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtBedankt voor de overige opnames Devid
In de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
Maar persoonlijk zie ik liever de vleugelslag, maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken hé Devid
grts
Sieg
IMac/IPad/Mac Air
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtIdd een dikke duim....uit de hand met 500mm stevig in de wind...ik zou het nog niet kunnen vanaf statief...knap....
Groetjes
Freddy
ik had een eenbeenstatief meer maar zelf daarmee ben je onvoldoende mobiel om te kunnen meevolgen.mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
Comment
-
-
Mooie vlieger ! ik ga voor de eerste in de bijreeks. Mooi naar je toe .
Johan
Comment
-
Fratercula Arctica. Het zijn inderdaad enorm zenuwachtige fladderaars. Soms zijn ze met zoveel dat je er fotografisch bijna gek van wordt (ik toch).
Veruit de grootste populatie zit op Heimaey, ze zijn het dichtste te benaderen op Kaap Latrabjarg, er is ook een plaats waar je tot bij de holen kan : ze maken knorrend geluidjes.
Zeker mijn lievelingsvogel, samen met de Jan-van-Gent. Maar van die laatste weet ik maar van één kolonie op IJsland.
Een bijzonder knappe prestatie Devid, je mag er fier op zijn. Ik ben een beetje jaloers want zelf heb ik ze nog niet in de vlucht met visjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtIn de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
grts
Sieg
Zo'n zenuwpezen als ze vliegen !!!
Als ze aanvliegen vanop zee is het bijna niet te doen, tegen dat je ze met een 200 mm in de zoeker hebt zijn ze al uit het beeld, laat staan met een 500. Ik heb er welgeteld éne die gelukt is.
Devid heeft dat aangepakt op de juiste manier, op het moment dat ze wegvliegen nemen ze gedurende een fractie van een seconde een andere houding aan, motor op HS en vooruit maar.Last edited by opapol; 30 oktober 2016, 10:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtFratercula Arctica. Het zijn inderdaad enorm zenuwachtige fladderaars. Soms zijn ze met zoveel dat je er fotografisch bijna gek van wordt (ik toch).
Veruit de grootste populatie zit op Heimaey, ze zijn het dichtste te benaderen op Kaap Latrabjarg, er is ook een plaats waar je tot bij de holen kan : ze maken knorrend geluidjes.
Zeker mijn lievelingsvogel, samen met de Jan-van-Gent. Maar van die laatste weet ik maar van één kolonie op IJsland.
Een bijzonder knappe prestatie Devid, je mag er fier op zijn. Ik ben een beetje jaloers want zelf heb ik ze nog niet in de vlucht met visjes.
spijtig om te zeggen maar de kolonie op Latrobjarg zal waarschijnlijk uitsterven of moeten uitwijken wegens te weinig visjes voor de jonge vogels.
Ik heb er daar maar 1 gezien met visjes maar op Vigur ( privé eiland in de Ísafjarðardjúp ) vinden ze nog volop voer en vliegen ze veel langer dan op de hoge kliffen.mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
Comment
Comment