Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wintermanneke weggejaagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Wintermanneke weggejaagd

Ja het winterkoninkske moest plaats maken voor deze visser eh.....

DSC_7343f+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Re: Wintermanneke weggejaagd

Das een toppertje wat mij betreft, Freddy. (Sieg zal wel nog wat opmerkingen hebben die ik niet zie )

Comment

Leuke foto, en een mooi moment te pakken,
      De hut in Kalmthout doet het goed precies..
      Jammer dat de grootste scherpte niet op het kopje ligt, en het wit in de nek een beetje over is..
      Zeker een fraaie achtergrond.

Groeten,
      Raf
      Instagram

Comment

Als er technisch gezien iets scheelt binnen bepaalde perken vind ik dat niet zo erg; mag ik deze toch erg mooi vinden.

Comment

Vind ik ook meer dan geslaagd hoor!
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            Das een toppertje wat mij betreft, Freddy. (Sieg zal wel nog wat opmerkingen hebben die ik niet zie )
            Gelukkig ben ik niet de enige die schrijft zoals het is hé Jef, Raf heeft het al omschreven waar de fouten zitten bij deze opname
            Moest iedereen wat eerlijker zijn, ook tegen de mensen waarmee ze regelmatig hutjes delen; zou dit onderdeel van het forum kunnen floreren
            tevens zouden er dan misschien ook nieuwe leden zijn die zich geroepen voelen om eerlijke commentaar op hun foto's te krijgen.
            België en Nederland zit vol met dierenfotografen doch hier op het forum blijft het steeds datzelfde kliekje .... ;-)
            Al de betere dierenfotografen zijn hier trouwens reeds vertrokken .... waarom ? .....

Over de foto dan, echt een schitterende achtergrond en het moment is super
            Maar Freddy als je zo dicht op je onderwerp zit vraag ik me af waarom je op f4,5 zit te werken ??
            De dof is te klein en daardoor is het, zoals Raf reeds gezegd heeft, dat het kopje buiten de dof valt

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Jammer dat de grootste scherpte niet op het kopje ligt
              idd raf men scherpstelling was net onder het oog op de witte vlek als het ware...foutje van de fotograaf...

Maar Freddy als je zo dicht op je onderwerp zit vraag ik me af waarom je op f4,5 zit te werken
              ik begrijp dat ik de dof met dit diafragma niet in de hand werkte maar begrijp niet wat dit te maken heeft met de dichtheid van het onderwerp...sorry voor men lompheid waarschijnlijk....

Moest iedereen wat eerlijker zijn, ook tegen de mensen waarmee ze regelmatig hutjes delen; zou dit onderdeel van het forum kunnen floreren
              tevens zouden er dan misschien ook nieuwe leden zijn die zich geroepen voelen om eerlijke commentaar op hun foto's te krijgen.
              niet iedereen kan om met kritiek siegfried...ik zie hier soms foto's verschijnen in SC waarvan ze toch beter op oordeel zouden staan denk ik...en het is niet zo evident om iemand waar je een band mee gesmeed hebt zijn foto zomaar af te kraken soms is het beter om dan te zwijgen...en ik lees hier op het forum veel van je commentaren ...(en ook ik erger me er soms al wel eens, ten onrechte aan) maar ik leer toch ook wel bij dank zij jouw commentaren ....

Bedankt aan allen voor de kommentaren om deze en andere foto's van me...ik appricieer dit enorm....
              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Hoe groter het diafragma hoe kleiner de dof en ook hoe dichter bij het onderwerp hoe kleiner de DOF.

De foto op zich vind ik wel mooi.
                Het visje is een extraatje.

Johan

Comment

Het zijn altijd dezelfde Freddy. Toch maar zoeken om iets negatiefs te kunnen zeggen.
                  Ik heb enkele gasten al lang op mijn negeerlijst gezet, zo heb ik er ook geen last van.

De foto vind ik prima.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Knap Freddy
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Prachtig Freddy.
                      Wat de discussie met Sieg betreft, ik wil Siegfried in zijn betoog (voor een stuk) volgen. Ik schrijf wel 'voor een stuk', want inderdaad is het niet altijd makkelijk om je soulmates negatieve kritiek te bezorgen, ook al is dat niet slecht bedoeld, maar eerder opbouwend.
                      Persoonlijk heb ik al veel interessante dingen uit Sieg zijn commentaren (soms positief, soms negatief, maar altijd wel correct) kunnen halen, zo leert iedereen toch nog altijd een beetje bij.
                      En wat de foto's in SC betreft, staat er in de inleiding van BD zelf dat er soms in dit topic wel eens harde commentaren worden geschreven, kan je daar niet mee leven dan kan je altijd uitwijken naar het topic 'oordeel'.
                      Groet Theo
                      http://500px.com/diethe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                        .... ik begrijp dat ik de dof met dit diafragma niet in de hand werkte maar begrijp niet wat dit te maken heeft met de dichtheid van het onderwerp...sorry voor men lompheid waarschijnlijk....
                        Hoe dichter je op je onderwerp zit Freddy hoe kleiner je dof wordt
                        Daarom ook dat het heel moeilijk is om bvb vogeltjes voor een hutje op een tak volledig binnen de dof te krijgen
                        Met een goede dof calculator wordt alles duidelijker wat ik bedoel, je geeft daar het toestel in, de gebruikte mm's, de afstand tot je onderwerp en het gebruikte diafragma, in de kolom daarnaast krijg je dan te zien hoeveel dof je hebt
                        Je zal verschieten hoe weinig dat soms wel is, zeker als je met een FF toestel zit
                        Hierbij de link naar een goede en vooral makkelijke, duidelijke Dof calculator Klik

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                        niet iedereen kan om met kritiek siegfried...ik zie hier soms foto's verschijnen in SC waarvan ze toch beter op oordeel zouden staan denk ik...en het is niet zo evident om iemand waar je een band mee gesmeed hebt zijn foto zomaar af te kraken soms is het beter om dan te zwijgen...en ik lees hier op het forum veel van je commentaren ...(en ook ik erger me er soms al wel eens, ten onrechte aan) maar ik leer toch ook wel bij dank zij jouw commentaren ....

Bedankt aan allen voor de kommentaren om deze en andere foto's van me...ik appricieer dit enorm....
                        Groetjes
                        Freddy
                        Dat niet iedereen om kan gaan met kritiek weet ik als geen ander, ik krijg regelmatig de deur tegen de neus (daarentegen krijg ik via pm vele bedankingen van personen die geholpen zijn geweest en er veel hebben aan overgehouden)
                        Maar ik probeer wel steeds mijn opmerkingen (en dat vind ik eigenlijk een beter woord dan kritiek) te geven die gefundeerd is
                        Tevens probeer ik ook steeds de uitleg erbij te geven hoe het beter kan.
                        Ik denk dat je daar meer van opsteekt dan iemand die steeds zegt van "hele mooie opname" en bij zich zelf denkt, die van mij zijn toch beter ....
                        Ik merk ook op dat het steeds dezelfde perso(o)n(en) zijn/is die moeite hebben/heeft met opmerkingen of verbeteringspunten over hun/zijn foto's (en dan bedoel ik niet jouw Freddy !)
                        Ik wil best geloven dat het moeilijk is om bij "vrienden" opmerkingen te geven over hun foto's maar een echte vriend is daar héél gelukkig mee
                        Tevens heeft die echte vriend liever dat je de waarheid spreekt en hem iets bijleert i.p.v te zeggen ... jaja het is een goede foto
                        En nog even erbij vermelden dat opmerkingen geven over een foto totaal iets anders is dan een opname af te kraken toch

Mijn ideologie is "De dag dat je denkt dat je opnames perfect zijn en niet meer kunnen verbeteren is het einde van het plezier dat je beleefd aan fotografie"

grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 25 maart 2016, 16:24. Reden: tekst tussen haakjes stond verkeerd
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik wil best geloven dat het moeilijk is om bij "vrienden" opmerkingen te geven over hun foto's maar een echte vriend is daar héél gelukkig mee
                          Tevens heeft die echte vriend liever dat je de waarheid spreekt en hem iets bijleert i.p.v te zeggen ... jaja het is een goede foto

grts
                          Sieg
                          Daar heb je ook weer een punt Sieg.
                          Groet Theo
                          http://500px.com/diethe

Comment

Sorry dat ik off topic ging, het was niet als aanval op sieg bedoeld, eerder op mezelf. Je kritieken zijn altijd raak en met veel diepgang, en ik sla mezelf iedere keer voor het hoofd omdat ik de foutjes die je arendsoog ontdekt zelf niet van de eerste keer zie. Misschien is het gewoon omdat ik meestal maar een kwartier op bd surf en dan te weinig tijd per foto neem.

Comment

Working...
                            X