Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mantel- of zilvermeeuw + UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Mantel- of zilvermeeuw + UP

Toegegeven dat deze soort niet zo moeilijk is, maar het gaat toch allemaal niet van zelf...
    Ik vermoed dat dit een juveniele grote mantelmeeuw is, ben evenwel (ook) niet zeker van haar(/zijn) gezondheidstoestand.
    Zou ook wel eens een zilvermeeuw kunnen zijn (maar dan 1ste winter ?).
    Graag jullie verbetertips !

Na de opmerkingen, meer verscherpt, highlights (veel) verminderd en meer contrast gegeven (en lokaal op kop nog wat getemperd).
    De omgeving bood niet meteen een meerwaarde (rechter pier Nieuwpoort, gezien het uur dus eerder licht van opzij of zelfs wat tegenlicht), de vogel zat ook al behoorlijk dicht (7-8m), dit is dus geen crop...
    Op 1:1 is dit vooral op de kop een verbetering, hier zie ik nauwelijks verschil... Nu ja, belangrijk is natuurlijk dat het 1:1 wel beter is.

Last edited by ifiamminghi; 17 maart 2016, 22:18. Reden: plaatsen up
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Re: Mantelmeeuw

Heel mooie.
    Zou er nog wel wat contrast in durven gooien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Welke soort het is dat weet ik niet, er zijn zoveel verschillende meeuwensoorten
      Tevens veranderen ze allemaal dan nog eens als juveniel, eerste en tweede winterkleed, volwassen .....
      Persoonlijk vind ik 'm wat krap in het kader zitten maar ik weet niet of de omgeving een meerwaarde is/was
      De hooglichten zou ik nog wat temperen, als je die een heel stuk naar beneden haalt zal er ook meer detail in het kopje komen
      Ik denk ook wel dat deze nog wat extra verscherping kan gebruiken

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooie foto . Maar een grote mantel ?????
        Moeilijk te zeggen (zilvermeeuw ???)

Johan

Comment

Update geplaatst op aangeven van Sieg en Bouk, waarvoor dank.
          ...en het zou idd wel eens een zilvermeeuw kunnen zijn zoals Johan opmerkt, dus als iemand uitsluitsel kan geven : graag !

Blijkbaar durf ik nog niet genoeg een de schuivertjes zitten... witbalans is ook niet makkelijk... tja, met vallen en opstaan zeker ?
          Nogmaals dank voor de reacties !

Comment

De meeuw staat er goed op.
            De update is duidelijk een verbetering zoals als je goed kunt zien aan het kopje, waar nu meer detail zichtbaar is.
            Zie ook flickr

Comment

Mag iets meer ruimte hebben,
              Update iets beter,

Groeten,
              Raf
              Instagram

Comment

Beestje zat eigenlijk iets te dichtbij om goed te zijn waardoor er inderdaad erg weinig ruimte is voor de meeuw.

Ware het beter geweest om tijdens de opname een beetje onder te belichten ? (mss zelfs 1 stop)
                Zou dat een beter resultaat gegeven hebben ?

Comment

Ik vind het ook wat krap in beeld, je had toch nog een stukje kunnen uitzoomen.
                  Zolang je detail hebt zou ik niet onderbelichten, dat kan je toch van je histogram afleiden
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

...heb zo nog niet de reflex om het histogram op voorhand te bekijken. Schermpje is nochtans aanwezig niet ?
                    "Probleem" is dat ik altijd de viewfinder gebruik en eigenlijk nooit live-view voor dit soort opnames. Zal dus mijn gewoontes een beetje moeten aanpassen.
                    In elk geval bedankt voor de tip! Neem ik zeker mee.

Comment

Working...
                    X