Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torenvalkje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Torenvalkje...

Nikon D750
    sluitertijd: 1/500
    diafragma: f/27
    iso: 4500
    brandpuntsafstand: 600 mm
    lens: Sigma sports 150-600 mm f/3.5 - 6.2

[B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Re: Torenvalkje...

Scherpte ligt goed op je onderwerp
    Door het lage standpunt zijn de pootjes niet zichtbaar, da's wel spijtig
    Tevens had je het licht ook niet echt mee, zou proberen om de schaduwen nog wat op te lichten en de hooglichten naar beneden te halen
    Uitkerke ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Blijft een leukerd, die Torenvalk.
      Ik ga mee met Sieg wat betreft het licht. Opname komt voor mij nu ook wat te gelig over. Met de tips van Sieg even kijken of je de kleuren wat zachter kunt maken

Comment

Mooi, enkel spijtig van het harde licht.
        Waarom f27?

Comment

Thanks voor de reakties ..

heb het toestel op sluitertijd gezet he die neemt automatisch het diafragma vandaar ...
          en bij nader inzien zoals sieg zegt het is idd jammer dat de pootjes er niet opstaan ..
          en het is idd uitkerkse polders he .. :-) :-) :-)
          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

Iso 4500 f27 1/500s .
            Daar snap ik niks van
            Zet je camera op diafragmavoorkeuze (f7,1 is voldoende in deze situatie) en je iso veel lager en je hebt nog snelheid genoeg.
            In de nabewerking je contrast naar beneden halen brengt ook nog een minder hard beeld.

Het torenvalkje staat er wel mooi op.

Johan

Comment

Foto is op zich goed, maar zoals Sieg aanhaalt, te geel afgewerkt, en de schaduwen mogen nog wat omhoog.

Als je met sluitertijd voorkeuze werkt kan het handig zijn om je ISO op auto in te stellen. Dan zal je toestel over het algemeen het diafragma wijd open zetten met de laagst mogelijke ISO bij je sluitertijd naar keuze. Persoonlijk vind ik dat wel een handige instelling als ik geen tijd heb om in M te werken.

Comment

Working...
              X