Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
spotvogel
Collapse
X
-
-
Re: spotvogel
Mooie soort hoor, hier bij ons vastgelegd ?
Staat er prima op
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooie soort hoor, hier bij ons vastgelegd ?
Staat er prima op
grts
Sieg
Gisteren vastgelegd in Key West (zuidelijkste punt van de USA en dichter bij Cuba dan bij het vasteland van de VS). Hier noemt men die vogels "northern mockingbirds'. Uit het noorden naar hier afgezakt omwille van de winterstormen waarschijnlijk en hier is het nog tussen 20 en 24 graden.
De vogel zit bovenop een bronzen beeld.
Groeten,
Raf.
Comment
-
Bedankt voor de info
20 à 24 graden ..... zalig !
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Mooi.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment
-
-
Er is een verschil tussen een amerikaanse mockingbird en een europese spotvogel.
De spotvogel (Hippolais icterina) is een zangvogel uit de familie Acrocephalidae. Het is een lange-afstandstrekker die voornamelijk broedt in Centraal-, Noord- en Oost-Europa en overwintert in Zuidelijk Afrika.[2] De spotvogel komt in Nederland en België hoofdzakelijk voor vanaf mei tot aan september en is een vrij algemene soort. Ze broeden met name op de klei- en veengronden in bosschages en op boerenerven.[3]
Bron Wikipedia
MVG
Johan
P.S. mooie foto !
Comment
-
Bedankt voor de positieve commentaren!
@ Johan G: bedankt voor deze informatie. De Europese spotvogel zou lichtgeel van kleur zijn heb ik opgezocht. Ik had de foto ook gepost bij een "birdwatching group" waar verschillende leden reageerden dat het een northern mockingbird was. Ik nam deze foto in het centrum van de oude stad. In het noordoosten van de VS heerste op dat ogenblik de ergste winterstorm sinds vele jaren en waarschijnlijk komt het daardoor dat de vogel zo ver afgezakt was naar het zuiden.
P.S. inmiddels ben ik terug thuis. Groot verschil: gisterenochtend nog 23° in Orlando en vandaag hier 6°
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtEen mooie shot !
Lijkt me niet te donker, maar wat aan de Clarity (LR) schuiven geeft meer pit.
Het was donker weer (zwaar bewolkt) en de plaats waar de vogel zat was een pleintje omgeven door vele palmbomen, zodat er zeer weinig licht was.
Comment
-
Comment