Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Putter
Collapse
X
-
Putter
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto'sLabels: Geen
-
-
Re: Putter
Misschien iets te koel maar voor de rest is die supppeeerrrrr !!!!!!
Zeer mooi.
Johan
Comment
-
Hoi Alex.....weer een super mooie....prachtig neergezet....goed veel detail aanwezig ...rustige bd en ie zit op zijn geliefkoosde zaadjes....je kon blijkbaar heel dicht bij deze putter geraken.....top .....bij zit trouwens perfect in het diagonaal....
Groetjes
Freddy
Comment
-
-
Sorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
Groetjes
Freddy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtSorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
Groetjes
Freddy
Als je de rgb waarden meet op een grijspunt (wit pluimke op de schouder). Bekom je R 204 G 213 B 245.
Te koud dus.
Sorry Alex voor de onderbreking.
Johan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtSorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
Groetjes
Freddy
Dat is volledig afhankelijk van het aanwezige licht op het moment van de opname.
Wat normaal als juiste kleuren wordt aanzien zijn de kleuren die gezien worden onder standaardlicht.
Dus als Johan zegt dat het wit niet wit is (want dan zijn de R,G en B waarden allemaal gelijk) dan bedoelt hij onder standaardlicht.
Het is perfect mogelijk dat de kleuren in de foto exact zijn zoals op het moment van de opname. Alex kan dat weten.
Ofwel heeft Alex een witbalans correctie toegepast volgens zijn smaak of de sfeer die hij wil tonen.
Van daar mijn opmerking over de witbalans waar ik mee bedoelde dat de foto prachtig is zoals hij is, maar dat een warmere afwerking ook zeker in de smaak zal vallen.
En eveneens mijn excuses aan Alex om het echte topic van dit draadje te verstoren.Zie ook flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk berichtNog even een nuancering maken op de opmerking van Johan. Ten eerste: er bestaat geen juiste witbalans of juiste kleuren.
Dat is volledig afhankelijk van het aanwezige licht op het moment van de opname.
Wat normaal als juiste kleuren wordt aanzien zijn de kleuren die gezien worden onder standaardlicht.
Dus als Johan zegt dat het wit niet wit is (want dan zijn de R,G en B waarden allemaal gelijk) dan bedoelt hij onder standaardlicht.
Het is perfect mogelijk dat de kleuren in de foto exact zijn zoals op het moment van de opname. Alex kan dat weten.
Ofwel heeft Alex een witbalans correctie toegepast volgens zijn smaak of de sfeer die hij wil tonen.
Van daar mijn opmerking over de witbalans waar ik mee bedoelde dat de foto prachtig is zoals hij is, maar dat een warmere afwerking ook zeker in de smaak zal vallen.
En eveneens mijn excuses aan Alex om het echte topic van dit draadje te verstoren.
Daar moet ik je toch ongelijk geven Ludwig
Een opname kan warmer tonen door het aanwezige warme licht, dat warme licht zullen ook wij met onze ogen waarnemen.
Een blauwe schijn daarentegen in een opname zoals hier is gewoon een verkeerde witbalans, met je ogen zal je nooit geen blauwe schijn zien op het onderwerp
De ogen passen zich namelijk aan om dat wit toch als wit te zien
De blauwe schijn in een opname is gewoon een tekortkoming van een digitale camera die onder schaduwen of bewolkt weer deze te koud weergeeft.
Het ligt aan de fotograaf of hij z'n opname natuurlijk ogend wil afwerken of gewoon afgaan op wat de camera heeft vastgelegd uiteraard.
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtDaar moet ik je toch ongelijk geven Ludwig
Een opname kan warmer tonen door het aanwezige warme licht, dat warme licht zullen ook wij met onze ogen waarnemen.
Een blauwe schijn daarentegen in een opname zoals hier is gewoon een verkeerde witbalans, met je ogen zal je nooit geen blauwe schijn zien op het onderwerp
De ogen passen zich namelijk aan om dat wit toch als wit te zien
De blauwe schijn in een opname is gewoon een tekortkoming van een digitale camera die onder schaduwen of bewolkt weer deze te koud weergeeft.
Het ligt aan de fotograaf of hij z'n opname natuurlijk ogend wil afwerken of gewoon afgaan op wat de camera heeft vastgelegd uiteraard.
grts
Sieg
Comment
-
Comment