Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Van dichterbij... + Update
Collapse
X
-
Van dichterbij... + Update
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)Labels: Geen
-
-
Re: Van dichterbij...
Zou het niet mooier zijn om het onderwerp wat meer naar links te plaatsen.
Dat komt de compo ten goede.
Voor de rest is mooi
Johan
-
Ik vind hem ook geslaagd.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment
-
Deze staat er ook heel mooi op met een prima belichting. Je kunt er voor kiezen de boomstam er af te snijden, deze voegt niets toe m.i. maar leidt wel af
Comment
-
Bedankt, mannen. Ik heb links gecropt, zodat het dier (een gems, of wat is het eigenlijk?) mooi op 1/3 staat. Met dat onscherp stukje boom vooraan lijkt het alsof die 1/3-2/3 niet klopt, maar het is wel zo. Ik wil die boom dan ook niet meteen kwijt.
Ik ga morgen nog wel eens kijken naar mijn compo (ik heb zelfs nog andere opnames, waarmee ik jullie niet meer ga lastigvallen, waarbij het dier tussen de twee bomen staat) en het is ook een techniek (kadreren) dat ik meermaals toepas (en niet alleen met dieren, hoor; ik kan je zelfs foto's tonen die ik gemaakt heb van mijn kleindochters, of zelfs van mijn zonen).
Maar ik ben -en dat mag duidelijk zijn- niet zo vertrouwd met de 'vaste gewoonten' (of ongeschreven regels?) van dierenfotografie.
Ik ben wel blij met wat ik lees...BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Wel het kan aan mij liggen maar ik vind net dat stukje boom een meerwaarde aan deze foto
Met dat stukje boom krijgt de opname meer diepte, tevens is het wel passend met de rest van het bladerdek van de boom
Dus voor mij zeker geslaagd Les, doch is er één puntje dat mijn aandacht wegtrekt en dat is de rechterhoek bovenaan
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Bedankt, Sieg, ik wilde ook net daarom (nog iets van) die boom vooraan in beeld. Die rood-bruine vlek in de rechterbovenhoek was het eerste wat ik opmerkte toen ik mijn afgewerkte foto aan mijn vrouw toonde; het trekt iets teveel aandacht, al waren we net daarom (de herfstkleuren) op stap geweest.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Bedankt, la volpé! Eindelijk weet ik hoe zo'n dier heet! Ik neem ook jullie opmerking over de rood-bruine kleur rechtsboven in acht!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Ik vind dit een zeer mooie, maar had dan weer een klein beetje meer voorgrond gezien (gras).
Mag ik vragen waar deze genomen is ?
Wimmijn reizen : www.astrixx.be
Comment
-
Dank je wel!Wildpark van Han-sur-Lesse. Heb andere beelden (zoals "Op de uitkijk", link in eerste post van deze topic) met meer voorgrond, maar op dit beeld is dit de onderkant; al redelijk ingezoomd (235mm met mijn 100-400).
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Comment