Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zo dicht deze roofvogel voor je lens krijgen moet toch wel een bijzonder gevoel geven. Hij kijkt je met grote ogen aan! Wat betreft de bovenkant: photoshoppers zouden hier een stukje kunnen bijclonen.
Grt. Jef
Makkelijk een stukje aan te zetten.
Knappe foto maar ik snap niet waarom je niet uitgezoomd hebt en waarom iso 3200 als je nog een sluitertijd had van 1/400s
Makkelijk een stukje aan te zetten.
Knappe foto maar ik snap niet waarom je niet uitgezoomd hebt en waarom iso 3200 als je nog een sluitertijd had van 1/400s
Johan
hoi Johan, thx voor de reactie....begrijp je niet goed....maar het zal aan mij liggen ....ik heb niet uitgezoomd omdat hij me recht aankeek en ik bang had dat ie zou gaan vliegen....(is men eerste foto, van een roofvogel op,de grond...,dus de adrenaline deed wel zijn werk....'.') zoals al gemeld was ik eigenlijk bezig me te focussen op een tjiftjaf in mijn gezichtsveld...en plots zat ie daar....wat betrefd de hoge iso....deed ik om toch aan de 1/400s te komen, ik leerde dat je best zoek naar een sluitertijd minimaal gelijk aan je brandpunt , dus eigenlijk was ie nog te laag ???! Of vergis ik me .....het was niet vanachter een statief maar vanaf een rijstzak....
hoi Johan, thx voor de reactie....begrijp je niet goed....maar het zal aan mij liggen ....ik heb niet uitgezoomd omdat hij me recht aankeek en ik bang had dat ie zou gaan vliegen....(is men eerste foto, van een roofvogel op,de grond...,dus de adrenaline deed wel zijn werk....'.') zoals al gemeld was ik eigenlijk bezig me te focussen op een tjiftjaf in mijn gezichtsveld...en plots zat ie daar....wat betrefd de hoge iso....deed ik om toch aan de 1/400s te komen, ik leerde dat je best zoek naar een sluitertijd minimaal gelijk aan je brandpunt , dus eigenlijk was ie nog te laag ???! Of vergis ik me .....het was niet vanachter een statief maar vanaf een rijstzak....
Mvgr
Freddy
Zo een foto kan je maken op een 60ste !
Een rijstzak is veeeeeel beter dan een statief !
Zo een foto kan je maken op een 60ste !
Een rijstzak is veeeeeel beter dan een statief !
Johan
hup waar wa bijgeleerd se....maar als je die op 1/60 neemt dan ga je ervan uit dat ie stil blijft zitten...?
Denk dat je dan een salvo moet afvuren om er dan de meeste kans te hebben dat je er eentje hebt....of vergis iK me ?
Is er ook een reden waarom het vanaf een rijstzak beter is dan vanaf een statief ?
Als ik vanaf statief fotografeer zet ik vr wel uit.
hup waar wa bijgeleerd se....maar als je die op 1/60 neemt dan ga je ervan uit dat ie stil blijft zitten...?
Denk dat je dan een salvo moet afvuren om er dan de meeste kans te hebben dat je er eentje hebt....of vergis iK me ?
Is er ook een reden waarom het vanaf een rijstzak beter is dan vanaf een statief ?
Als ik vanaf statief fotografeer zet ik vr wel uit.
geen salvo nodig hoor.
Een rijstzak op een stevige ondergrond is stabieler dan een statief.
Kan je op je lens de VR niet op tripot zetten?
De VR werkt alleen op de bewegingen van de camera en niet op die van het onderwerp !
neen slechts in een stand , trillingen van de camera in de verticale as worden gecompenseerd niet in de horizontale as...op die duurdere lenzen kan je meerdere standen van vr kiezen....niet op deze dus....
De vogel staat er zeer mooi op, maar de cadrage is inderdaad een beetje ongelukkig.
Wat de iso3200 betreft: ik zie het probleem niet. Bij correcte belichting geeft dat nog steeds uitstekende resultaten. Een stopje verschil maakt of kraakt de foto niet.
Comment