De titel gekozen in navolging tot een mooie vorig post De echter heerser van het bos is toch wel deze havik. Hier het mannetje dat wel een stukje minder imposant is als het vrouwtje. De laatste dagen heeft de droogte het bos goed in zijn greep. In die omstandigheden stijgen de kansen aanzienlijk om ze voor de hut te krijgen.
Ik zag het ook pas na het plaatsen Raf. Het stoort mij ook wel wat. Die snavel kleurt bij contact met water onmiddellijk zwart. Waarom dan zo'n bijna perfect vierkantje dat onnatuurlijk oogt? Ik weet het niet. Als het toegestaan is plaats ik een volgende foto, genomen direct na de eerste. Hier had hij al een beetje water gedronken. Je ziet onmiddellijk het verschil in kleur tussen droog en nat en de duidelijk scheidingslijn. Later ging hij helemaal kopje onder en was de snavel volledig zwart.
Heel mooi David deze vaste bezoeker vastgelegd
Vierkantje is inderdaad iets raar, lijkt wel een fout in het bewerkingsprogramma
Is dit ook zo op de RAW file ?
Sieg, dat zit ook in het origineel. Moet een klein spatje water geweest zijn. Op de eerste foto's na de landing was er niets te zien. Je kan de reeks bekijken op mijn site. De bewuste foto er maar tussenuit gelaten Ik zou het kunnen wegshoppen, maar ik heb genoeg foto's van deze rakker.
Comment