Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Sieg,
ik heb nu op verschillende schermen gekeken, maar banding zie ik niet hoor, wel vignettering, maar dat stoort me in deze foto totaal niet?
Ik vind het een mooie foto.
Sieg,
ik heb nu op verschillende schermen gekeken, maar banding zie ik niet hoor, wel vignettering, maar dat stoort me in deze foto totaal niet?
Ik vind het een mooie foto.
groet,
Jaap
Raar hoor Jaap, hier heel duidelijk aanwezig op m'n scherm
Ben benieuwd wie dit ook ziet (en durft te zeggen)
Hele knappe. Schijnbaar ingetogen vogel, kadrering en belichting passen perfect bij elkaar. Heel mooi. Eigenlijk supermooi.
Banding: goed te zien (als je er op let tenminste) in de overgang van grijs naar bruin in de achtergrond voor de borst van de vogel. Verdwijnt in het niets tov de prachtige kleuren van de ijsvogel.
Deze is ook een mooie hoor, perfect van kleur en scherpte.
Achtergrond is ook leuk, jammer van het grijze gedeelte onderin.
Banding is idd zichtbaar, maar voor mij zeker niet storend..
Sieg,
Kun je ook zeggen waar in de foto je dit ziet?
Vraag me af waarom iemand dat niet zou durven zeggen, lijkt me dat we gewoon willen helpen toch.
Voornamelijk in de overgangen van de vignet Jaap, daar heel duidelijk aanwezig en zelfs met een lichte kleurnuance naar het rood toe
Het zal toch zo zijn zoals Theo schreef, dat het aan de omzetting zou liggen van 16 naar 8 bits
Misschien is de oplossing dan wel dat er op het laatst maar een vignet mag toegevoegd worden, dus als 'm al in 8 bits staat ?
Niettegenstaande het is en blijft een schitterende opname hoor die we hopelijk maandag weer terug zien
Allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken
Ik moet zeggen dat ik hier de banding op mijn scherm niet zag; bij duidelijker kijken nu zie ik het hier enkel als ik onder een heel scherpe hoek naar mijn scherm kijk en dan nog heel beperkt.
Vignette zou ik moeten nakijken, kan zijn dat ik dat hier gebruikt heb en in mijn workflow zit dat dan inderdaad al op de 8 bits versie en na het verkleinen.
Ik zal dat bij een volgende eens aanpassen.
Hier is te zien dat de BG niet mooi egaal is, maar zeker niet storend qua banding (gekalibreerd Eizo scherm).
Kleuren zien er wel heel goed uit. Fijne pose en knap close vastgelegd.
Ik zie een heel lichte banding daar waar sieg zegt, maar je moet er inderdaad goed op letten en het stoort me niet.
Het blijft een prachtplaat en een terechte HOF nominatie heb je eraan overgehouden, Proficiat !
Comment