Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJseend + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: IJseend

    Update gemaakt en geplaatst
    - Het canvas met 10% vergroot, zowel boven, onder als links
    - Het lege canvas laten vullen door PS met "Content Aware Fill"

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: IJseend

      Prima update, kijkt al veel beter zo
      En Content Aware Fill is een goei toelke hé..

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #18
        Re: IJseend

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Update gemaakt en geplaatst
        - Het canvas met 10% vergroot, zowel boven, onder als links
        - Het lege canvas laten vullen door PS met "Content Aware Fill"

        grts
        Sieg
        Alvast niet op te merken dus goed gedaan.

        Eric

        Comment


        • #19
          Re: IJseend

          Zo is hij mooi, dat is zeker een handig gereedschap.
          Groetjes Jacob

          http://jacobjorritsma.jalbum.net/

          Comment


          • #20
            Re: IJseend

            Mooie foto maar, deze Ijseend is wel degelijk NIET gezond. Het in en uit het water gaan zegt op zich al genoeg.
            Als je even wat opzoekt over de habitat en de biotoop van dergelijke zee-eenden, dan weet je dat deze op zee ruien. Ze ruien ook nooit alles in één keer, terwijl dit exemplaar bijna alle dekveren op borst en buik kwijt is. Vandaar dat hij ook aan land komt: hij is niet langer waterdicht en moet na een tijdje op zee, aan land komen om alles te poetsen en alle water eruit te krijgen. Ruien in een keer heeft voor deze soorten nefaste en dodelijke gevolgen. Mocht ik jullie (goedbedoelde) redenering doortrekken, dan zitten onze stranden dus binnenkort vol met Ijseenden, Zee-eenden en Zeekoeten, want al deze vogels zitten in dezelfde categorie. Rond deze tijd zou deze eend ook al moeten vertrekken naar het noorden, het zou me niet verwonderen dat hij dat niet meer zal doen...
            De oorzaak hiervan kan een ziekte zijn, waardoor de veren kapot waren, of doordat de dekveren op borst en buik besmeurd waren met een olie, bv plantaardige olie. Ze proberen dit te poetsen, en vaak trekken ze zelfs zo de veren uit.
            Vorig jaar heb ik in Oostende ook 4maanden zo'n Eidereend gevolgd, met identieke symptomen. Na 4 maanden is het dier verzwakt en mager binnengebracht bij ons in het Opvangcentrum, en uiteindelijk hebben we hem moeten inslapen omdat de pennen en veren allemaal kapot waren.

            Dus als je Zeekoeten, Alken, zee-eenden of andere zeevogels op onze stranden ziet, is er ALTIJD iets mis. Ze in het water jagen doet ze alleen maar opnieuw verzwakken.
            Deze dieren hebben speciale poten, waardoor de constante druk van een vaste ondergrond voor pootproblemen zorgt.

            In elk geval, dit dier is dus wel in slechte conditie, en zal, naar mijn mening en expertise van enkele jaren zeevogels verzorgen, ook bezwijken...

            Mvg,
            Michael
            Coordinator Dierenverzorging
            VOC Oostende
            Sony A230/Sony 18-55mm/Tamron 70-210mm/Cosina 100 - 400mm

            Comment


            • #21
              Re: IJseend

              Bedankt iedereen voor de reacties
              En Bedankt Michel Deryckere voor de volledige uitleg !

              Ik heb ze afgelopen vrijdag nog eens opgezocht, hij zat er nog maar is niet meer benaderbaar voor een foto.
              Vanaf je nog maar de dijk afwandelt vliegt 'm weg, dus gedaan met foto's nemen en het beestje gaat erop vooruit
              Viel me ook op dat 'm nu bijna constant in het water verblijft, dus goed nieuws
              Binnenkort na de rui zal 'm wel weer spoorloos zijn en ergens midden op de Noordzee rond dobberen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: IJseend

                Deze beroemdheid had ik gemist. Goed geüpdatet.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #23
                  Re: IJseend

                  Knap geschoten al wat krap in het kader.

                  Ik heb ze afgelopen vrijdag nog eens opgezocht, hij zat er nog maar is niet meer benaderbaar voor een foto.
                  Vanaf je nog maar de dijk afwandelt vliegt 'm weg, dus gedaan met foto's nemen en het beestje gaat erop vooruit
                  Viel me ook op dat 'm nu bijna constant in het water verblijft, dus goed nieuws
                  Binnenkort na de rui zal 'm wel weer spoorloos zijn en ergens midden op de Noordzee rond dobberen
                  = Hopelijk komt het goed met deze Ijseend.

                  content aware fill. nooit van gehoord,nu dus wel.
                  http://500px.com/lishapics

                  Comment

                  Working...
                  X