Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretje zeldzame sperweruil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretje zeldzame sperweruil



    Een andere foto van deze sperweruil kan je vinden door hier te klikken
    Instagram

  • #2
    Re: Portretje zeldzame sperweruil

    Alé Raf, je bent dan toch maar naar Zwolle gereden na lang twijfelen, verleiding was te groot zeker ;-)
    In ieder geval wel een mooi portretje hoor van deze bekende uil ondanks de crop (of 2x extender gebruikt ?)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Portretje zeldzame sperweruil

      Zeldzaam beestje hier. Wat weinig detail in deze, de andere vind ik mooier.

      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Portretje zeldzame sperweruil

        tis een mooie maar ga toch voor de link.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Portretje zeldzame sperweruil

          Het zijn alle twee hele knappe, maar ik ga voor dit portret.
          Zie ook flickr

          Comment


          • #6
            Re: Portretje zeldzame sperweruil

            Voor mij twee even knappe platen.
            Toch de moeite om eens naar daar te reizen.

            Groeten
            http://www.wimbosch.be

            Comment


            • #7
              Re: Portretje zeldzame sperweruil

              Ook deze mag er zijn Raf ondanks het detailverlies.
              Allebei mooi zacht afgewerkt


              W.
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Portretje zeldzame sperweruil

                Het andere beeld is mooier dankzij het licht !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Portretje zeldzame sperweruil

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Alé Raf, je bent dan toch maar naar Zwolle gereden na lang twijfelen, verleiding was te groot zeker ;-)
                  In ieder geval wel een mooi portretje hoor van deze bekende uil ondanks de crop (of 2x extender gebruikt ?)

                  grts
                  Sieg
                  Bij deze foto heb ik de 2x extender gebruikt. Foto is 100% beeld.
                  Ik had de 2x extender geplaatst omdat de uil iets te ver weg zat. Daarna kwam hij naar mij toe gevlogen en lande enkele meters van mij af. Daar bleef hij enkele seconden zitten en heb een drietal foto's kunnen nemen waaronder deze foto er één van is. Dus tijd om de 2x extender er tussenuit te halen of om m'n instellingen te veranderen had ik niet. Het ging allemaal zo snel. Ik had bij deze foto het diafragma iets meer moeten dicht knijpen zodoende er iets meer detail / scherptediepte is. Maar al bij al ben ik toch heel blij met deze foto.
                  Bij de foto geplaatst in beoordeling dacht ik de foto van m'n leven te maken. Ik had een plaatsje uitgezocht ver weg van de massa, met de gedachte moest die uil daar nu eens landen. En wat bleek een goei uurtje later kwam hij daar aangevlogen met een muis in zijn bek. Volop foto's beginnen schieten, maar ik had toen niet in de mot dat er een Hollandse dwaas met een pocketcamera voor men lens is komen te staan. Met als gevolg de eerste 20 foto's een wazen rand onderaan de foto's. Dus al de foto's waar hij z'n prooi toont en opeet zijn allemaal voor de vuilbak.
                  Het formaat is inderdaad te klein, verkeerde upload gedaan (formaat genomen van Facebook) Foto zelf is ongeveer 65% beeld, dus zoals daar aangegeven werd is dit geen grote crop.

                  Als liefhebber van roofvogels ben ik toch heel blij ermee. Een maand terug de Sneeuwuil en nu deze.. prima voor mij
                  Groeten,
                  Raf
                  R
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portretje zeldzame sperweruil

                    Leuk dat je het verhaal er even bij zet Raf!
                    Ik kan me voorstellen dat er wat afgevloekt is :-)


                    W.
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portretje zeldzame sperweruil

                      Bedankt Raf voor de uitleg, dacht al dat het ofwel crop was ofwel 2x extender
                      Spijtig zaak van die ene persoon die ervoor ging staan, heb al verscheidene keren hetzelfde meegemaakt .... je hebt nu eenmaal personen die naar niks kijken.

                      Toch heb je er mooie plaatjes aan overgehouden en da's het belangrijkste toch

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X