Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pimpeltje gepimpt
Collapse
X
-
-
-
Re: Pimpeltje gepimpt
Voila se Maurice, das 'm hé !
Mooie pimpel en mooi takje
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door diethe Bekijk berichtDa's er 'boenk' op hé Maurice. Topfoto.
Eric
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk berichtPrachtige scherpte, pose, tak, BG... Kleur komt hier wat blauwig over
een neutraal grijspunt vinden in een foto, is niet makkelijk, zeker als je zoals ik voor bepaalde tinten kleurenblind bent. In de literatuur wordt er wel gewag gemaakt
van verschillende methodes, doch geen enkele is absoluut. Soms gaat het prima, soms niet. Enkel een grijskaart geeft uitsluitsel, maar
is bij natuuropnames niet practisch (al helemaal niet bij wisselend licht).
Vandaar dat ik echt blij ben met Eric 's bemerking. Dat geeft mij een richtlijn.
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk berichtNoot bij de upgrade :
een neutraal grijspunt vinden in een foto, is niet makkelijk, zeker als je zoals ik voor bepaalde tinten kleurenblind bent. In de literatuur wordt er wel gewag gemaakt
van verschillende methodes, doch geen enkele is absoluut. Soms gaat het prima, soms niet. Enkel een grijskaart geeft uitsluitsel, maar
is bij natuuropnames niet practisch (al helemaal niet bij wisselend licht).
Vandaar dat ik echt blij ben met Eric 's bemerking. Dat geeft mij een richtlijn.
Mvg.
Ik weet niet of je je foto's met adobe bridge aanpast maar als dit zo moest zijn: bij witbalans "automatisch" klikken en dan de compensatie die bridge heeft aangebracht halveren. Een simpele truc en volgens mij zit je er dan nooit ver naast, tenzij je foto's hebt met overwegend één soort kleur, dan slaat de informatica nog al eens tilt.
Comment
-
-
-
Het lijkt me nog niet helemaal juist (het wit komt mijn nu wat te magenta over), maar toch al beter. Verder staat hij er goed op!
Grt, Ingrid.Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
http://www.ingridvekemans.com
Comment
-
Ik ben het eens met Ingrid, er zit iets te veel magenta in vind ik. Verder wel een erg mooi takje en mooie pose van deze Pimpelmees.70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
-
Comment
Comment