Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je kunt het je niet voorstellen dat iemand dit lieverdje ooit zou doodknuppelen.
Veel succes met je anti-reclamcampagne, maar wel een schitterende foto.
spreek mij tegen maar ik denk niet dat ze neergeknuppeld worden op "Dune" (klopt dat?).
Mooie foto!
muggenziften: mooiere catchlights hadden een meerwaarde betekend. (maar hoe doe je dat?); mooie dof, misschien zwart op de li voorgrond verwijderen?)
Kortom mooi aandoenlijk (verdienste van de "baby" ) beeld, vanuit een mooi standpunt!
proficiat!
@Frank, neen, gelukkig worden ze op Dune niet doodgeknuppeld. Wat betreft de catchlights, bedoel je de ogen vermoed ik? Ik heb deze al wat opgelicht in PS.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
spreek mij tegen maar ik denk niet dat ze neergeknuppeld worden op "Dune" (klopt dat?).
Mooie foto!
muggenziften: mooiere catchlights hadden een meerwaarde betekend. (maar hoe doe je dat?); mooie dof, misschien zwart op de li voorgrond verwijderen?)
Kortom mooi aandoenlijk (verdienste van de "baby" ) beeld, vanuit een mooi standpunt!
proficiat!
gr
fr
Ik volg. Ogen lijken wat dood nu. De zwarte vlek op de voorgrond zou ik verwijderen. Maar is ook nu een aansprekend beeld.
Knappe plaat Eric en mooie opgekuiste update
Vraag me eigenlijk af hoe je dat strand zo proper hebt gekregen, zoveel vrij bronbestand had je niet om te clonen ? (tips welkom)
Zal me ook eens een boek moeten aanschaffen van PS, spijtig genoeg ben ik niet zo'n lezer en zou ik het al opgeven na de eerste 5 blz
Knappe plaat Eric en mooie opgekuiste update
Vraag me eigenlijk af hoe je dat strand zo proper hebt gekregen, zoveel vrij bronbestand had je niet om te clonen ? (tips welkom)
Zal me ook eens een boek moeten aanschaffen van PS, spijtig genoeg ben ik niet zo'n lezer en zou ik het al opgeven na de eerste 5 blz
grts
Sieg
Retoucheerpenseel gebruiken, niet te groot in begin en brongebied onder zeehond was groot genoeg hoor. Naarmate je brongebied bij cloont kan je het penseel groter maken maar dan is de truc om regelmatig te wisselen van penseelgrootte zodat je een natuurlijk ogend resultaat krijgt. en het zelfde steentje geen 10 keer laten voorkomen natuurlijk.
Retoucheerpenseel gebruiken, niet te groot in begin en brongebied onder zeehond was groot genoeg hoor. Naarmate je brongebied bij cloont kan je het penseel groter maken maar dan is de truc om regelmatig te wisselen van penseelgrootte zodat je een natuurlijk ogend resultaat krijgt. en het zelfde steentje geen 10 keer laten voorkomen natuurlijk.
Zeer mooie update!
Knap.
Je kan zien aan de update dat de onderkant opgepoetst is.
De duidelijke lijn(en) kunnen zeker nog verwijderd worden hier.
Dit zou nog iets beter kunnen denk ik.
Op deze manier ga ik tewerk op ps. Dat is een selectie maken van het deel die opgepoetst moet worden.
Daarna één van de lichtere delen van het zand selecteren.
Met de verfemmer wordt de selectie daarna opgevuld in het geselecteerde deel.
Dan heb je een vlakke kleur zonder inhoud (dit over het geselecteerde deel). Daarna met het retoucheerpenseeltje een bepaalde diameter kiezen en de vlek gaan opvullen (clonen)
Op deze manier werkt dit voor mij toch heel goed. (ik heb de simpele ps 10)
Zeer mooie update!
Knap.
Je kan zien aan de update dat de onderkant opgepoetst is.
De duidelijke lijn(en) kunnen zeker nog verwijderd worden hier.
Dit zou nog iets beter kunnen denk ik.
Op deze manier ga ik tewerk op ps. Dat is een selectie maken van het deel die opgepoetst moet worden.
Daarna één van de lichtere delen van het zand selecteren.
Met de verfemmer wordt de selectie daarna opgevuld in het geselecteerde deel.
Dan heb je een vlakke kleur zonder inhoud (dit over het geselecteerde deel). Daarna met het retoucheerpenseeltje een bepaalde diameter kiezen en de vlek gaan opvullen (clonen)
Op deze manier werkt dit voor mij toch heel goed. (ik heb de simpele ps 10)
Bedankt nog voor de opmerkingen en het delen van jou werkwijze
Comment