Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een meeuw in avondlicht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een meeuw in avondlicht...

Meeuwen, ik vind het leuke vogels. Vooral om ze te fotograferen. (Ik denk dat ze aan de kust er anders over denken...)
    Je gaat naar een plaats waar veel meeuwen zitten, neem wat voeder mee en strooi het in het rond.
    En je kan beginnen met te fotograferen... leuk!

Klik HIER ook eens voor de grotere afbeelding.

Groeten,

Raf
    Instagram

Re: Een meeuw in avondlicht...

Zeer mooie sfeerfoto van deze meeuw.

Mvg Neil
    Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

Mooie foto, vooral de grote versie. Lekker veel detail en ik vind de waterdruppeltjes op de staart en elders veel bijdragen tot de foto. Ook de achtergrond werkt goed mee.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Meeuw is te bruin. heb foto bewerkt en meeuw is mooi wit maar lukt niet om een link te plaatsen.
        Last edited by Felix69; 24 juli 2013, 00:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Meeuw is te bruin. heb foto bewerkt en meeuw is mooi wit maar lukt niet om een link te plaatsen.
          Foto is genomen om 22.33u. Ik hoop dat dit genoeg zegt.
          Aan de raw versie is er weinig verandert hoor.
          In PS kan je via curven altijd naar wit gaan, maar je zal zien dat de achtergrond dan niet realistisch is.

Groeten,
          Instagram

Comment

Ik kreeg gisteren ook commentaar op mijn warme avondlichtfoto, te veel contrast te hard nabewerkt al was er geen nabewerking aan te pas gekomen, nee ook hier vonden ze het avondlicht te... Ik vind het super dat er tools bestaan om alle kleuren netjes te krijgen maar natuurlijke sfeerfoto's genieten nog altijd mijn voorkeur. Ik wil mezelf niet perfect maken ik sta nog maar aan het begin en verkeerd belichte foto's zijn er nu eenmaal maar mag de natuur ook even terug meespelen?

ik vind dit een prachtige foto, heerlijk scherp, supermooi avondlicht, een plaat zoals het in't echt is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PixelScout Bekijk bericht
              Ik kreeg gisteren ook commentaar op mijn warme avondlichtfoto, te veel contrast te hard nabewerkt al was er geen nabewerking aan te pas gekomen, nee ook hier vonden ze het avondlicht te... Ik vind het super dat er tools bestaan om alle kleuren netjes te krijgen maar natuurlijke sfeerfoto's genieten nog altijd mijn voorkeur. Ik wil mezelf niet perfect maken ik sta nog maar aan het begin en verkeerd belichte foto's zijn er nu eenmaal maar mag de natuur ook even terug meespelen?

ik vind dit een prachtige foto, heerlijk scherp, supermooi avondlicht, een plaat zoals het in't echt is!
              Je camera bewerkt de foto zelf indien je deze neemt in JPEG. Je kan deze instellingen veranderen naar je eigen smaak. Bij Canon is met de picture styles, bij Nikon weet ik het niet, maar dat moet ook zeker kunnen.
              Dat kan de reden geweest zijn voor het wat te hoge contrast in je foto. Op mijn gecalibreerd IPS scherm, liep het zwart namelijk quasi volledig dicht.
              Dit hoort echter niet echt thuis in Raf zijn topic, sorry hiervoor.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Prachtig avond licht hier te pakken....Mooie foto.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                  Je camera bewerkt de foto zelf indien je deze neemt in JPEG. Je kan deze instellingen veranderen naar je eigen smaak. Bij Canon is met de picture styles, bij Nikon weet ik het niet, maar dat moet ook zeker kunnen.
                  Dat kan de reden geweest zijn voor het wat te hoge contrast in je foto. Op mijn gecalibreerd IPS scherm, liep het zwart namelijk quasi volledig dicht.
                  Dit hoort echter niet echt thuis in Raf zijn topic, sorry hiervoor.
                  Toch bedankt zal dat eens serieus onderzoeken!!!!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Mooie foto, vooral de grote versie. Lekker veel detail en ik vind de waterdruppeltjes op de staart en elders veel bijdragen tot de foto. Ook de achtergrond werkt goed mee.
                    Ik volg.

Eric

Comment

Net daarom dat hier boetes staan op het voederen van meeuwen. (dit even terzijde )
                      Mooi zo in het avondlicht.
                      Bij mijn gedacht staat de meeuw er iets te beeldvullend op...
                      meer ruimte zou mooier zijn geweest denk ik.
                      http://500px.com/lishapics

Comment

Working...
                      X