Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dominante Kluut

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dominante Kluut

In het midden van de 'Marais Salants de Guérande' ontdekte ik een plas waar 2 families Kluten hun territorium van gemaakt hadden. Ik ben een paar avonden teruggegaan, het was maar zo'n 7 km fietsen van het huisje dat we gehuurd hadden. In het begin waren de Kluten nog aan het broeden, dan heb ik uiteraard slechts enkele waarnemingsfoto's genomen vanop het pad, met de twee extenders erop, om ervoor te zorgen dat ze niet verstoord werden. Op de dag dat ik deze foto nam, waren de kleintjes al geboren en durfde ik wat dichter te komen.
    De plaats van waar ik deze foto nam ging sterk naar beneden, was eigenlijk op de oever van het vijvertje/plas. Het was dus onmogelijk om er mijn tentje op te zetten dus heb ik mij verscholen tussen het lange gras. De Kluten konden mij nog zien zitten denk ik, maar na een tijdje geraakten ze mij gewoon en deden ze verder met hun bezigheden.

Deze Kluut was met zijn hoofd naar beneden, zijn territorium aan het verdedigen tegen zijn soortgenomen. De foto werd gemaakt vanop statief met de 2x teleconverter gemonteerd op mijn Sigma 120-300 f/2.8 OS op 600mm f/8 1/1000s ISO 400 en er blijft 53% van de originele foto over na een stuk gecropt te hebben.

Pied Avocet by LaurentSt, on Flickr
    Last edited by LaurentS; 25 juli 2013, 00:57.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Dominante Kluut

Staat er heel goed op. Wit-zwart niet gemakkelijk maar goed gelukt hier. Centrale opstelling vind ik wat minder en mist beetje detail (zoomlens op uiterste stand met 2x convertor?)

Eric

Comment

Re: Dominante Kluut

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
      Staat er heel goed op. Wit-zwart niet gemakkelijk maar goed gelukt hier. Centrale opstelling vind ik wat minder en mist beetje detail (zoomlens op uiterste stand met 2x convertor?)

Eric
      Bedankt voor je commentaar.
      De foto stond origineel behoorlijk scheef, waardoor ik bij het rechtzetten en croppen, dit het verste was dat ik de Kluut uit het centrum naar links kon zetten zonder nog meer te croppen of 'extend canvas' te gebruiken in PS. Qua detail, tja, natuurlijk minder detail dan bvb de Kwak die ik geplaatst heb, maar ik vind het zeker nog detailrijk genoeg, zeker op dit formaat. Ik weet dat als het beter moet (zonder dichterbij te zitten) het meer dan het dubbel kost (2dehands 500mm f/4L IS). Dichterbij komen en bvb de 1.4 gebruiken ipv de 2.0 was hier geen optie, ik mocht niet op het water en deze Kluut stond op een eilandje in het water.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
      X