Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koudbloed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koudbloed

Re: Koudbloed

Mooie compo, niet de klassieke "paardekop", maar eens een andere invalshoek.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Bedankt Elsan Anders dan anders zijn in een dierenportret is niet altijd eenvoudig. Een paardenkopje vastleggen en dan een hoop bewerkingen erop los oogt dan vaak mooier voor de meeste. Hier zit geen enkele bewerking op en is een natuurlijke foto en compositie. Zelfs niet in RAW genomen, want met het juiste gebruik van de witbalans/instellingen en vooraf even goed licht meten is vaak nabewerking een overdaad. Hier kwam de automatische WB het beste tot zijn recht.

Comment

Alleszins origineel. Denk dat het beter zou overkomen indien het paard meer naar rechts was geplaatst zodat er wat meer ruimte in de kijkrichting overblijft. En met wat bewerking de wolken wat meer kracht geven? Ook met groothoek geprobeerd om het landschap ook scherp in beeld te krijgen? Je krijgt dan wel een andere foto met minder nadruk op het paard. Niet gemeten, maar staat de horizon recht? Lijkt me iets omhoog te lopen maar kan gezichtsbedrog zijn.

Eric

Comment

Een prachtige foto, paard mooi scherp, en zijn kijkrichting trekt je mee verder het landschap in . Als je wat meer op de details let voel je de wind bijna waaien

Heb even je website en blog bekeken en wens je nog veel sterkte met kuur 8/8. By the way, een kale man kan ook mooi zijn hoor, ik kan er van mee spreken
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

Comment

Leuk beeld met een interessante benadering

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
              Niet gemeten, maar staat de horizon recht? Lijkt me iets omhoog te lopen maar kan gezichtsbedrog zijn.

Eric
              Heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken achteraf. In de bepaling heb ik als referentiepunt de paaltjes genomen. Ik moet hem in dat opzicht nog even door de raster halen
              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Een prachtige foto, paard mooi scherp, en zijn kijkrichting trekt je mee verder het landschap in . Als je wat meer op de details let voel je de wind bijna waaien

Heb even je website en blog bekeken en wens je nog veel sterkte met kuur 8/8. By the way, een kale man kan ook mooi zijn hoor, ik kan er van mee spreken
              Bednkt voor je schriftelijke steun. Ja, je hebt gelijk wat betreft een kale man. Bij deze foto had ik voor het eerst een test pruik op, en fotograferen en je hoofd vasthouden(gewenning) met die wind was geen sénecure
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Leuk beeld met een interessante benadering

grts
              Sieg
              Bedankt voor alle reactie's

Comment

mooi beeld
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

Comment