Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Die is alleszins veel beter. Witte strepen links storen, te veel contrast (te veel zon?) en daardoor wit en zwart deels dichtgelopen. Rood niet te verzadigd?
Be bruine tint in het bokeh mag iet lichter zijn. Je had ook op het moment van fotograferen de lichtinval niet mee. Ik weet het, want is makkelijker geschreven dan gedaan Toch, met enig aanpassingen valt er nog veel te redden in het witte gedeelte. En ja, ik zou de verzadiging iets terughalen(6-8%).
Het is vooral het licht dat hier niet echt meewerkt. Het contrast is erg hoog, terwijl deze vogels juist met laag contrast veel beter overkomen. Door het harde licht krijgen onbelangrijke delen in de achtergrond opeens veel aandacht, en dat leidt af. Verder vind ik de pose niet ideaal - de vleugelpunt raakt net de rotsen (was mooier geweest voor de vorm als daar ruimte tussen had geweest) en hetzelfde gebeurt eigenlijk met de snavel. In dit soort licht heb je eigenlijk een flitser nodig om het contrast te verlagen en om wat meer licht in de ogen te krijgen (oog is nu erg donker). Ook sluit ik mij aan bij de opmerkingen over de verzadiging. En wees niet teleurgesteld - van kritiek leer je meer dan van complimenten.
Comment