Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oehhh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oehhh



    S'morgens om 2 uur vertrokken uit het familie resort met als missie deze woestijn oehoe. De engelse benaming klinkt beter " Pharao eagle owl" of desert eagle owl . Een ondersoort van onze europese oehoe. Als vogelaar een soort waar ik al lang naar uitkeer. Eén van de topsoorten vanuit de woestijn zeg maar. Via een tip had ik de juist kloof door gekregen waar er een koppeltje broedde. De 180 km moest ik er maar bij nemen door de Egyptische woestijn. Onderwegen ontdekte ik een ander paartje toen ze jagend in het licht van de auto opdoken. Net voor zonsopkomst was ik aanwezig, hierdoor was het een kleine moeite om ze te vinden. Ze waren nog goed actief en met die zware diepe roep (oehh) kon ik de juiste locatie vinden. De verrassing was groot toen ik nog drie flinke jongen in beeld kreeg. Deze kropen terug in de grot toen het eerste licht doorbrak.
    Gr David

  • #2
    Re: oehhh

    Staat er weeral vlijmscherp op met passende achtergrond.

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: oehhh

      Heel knap!

      Groeten
      Jolien
      Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

      Comment


      • #4
        Re: oehhh

        heel mooie eentonige kleuren en goed scherp!
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: oehhh

          Mooi close, en kleuren knap.
          Zie ook flickr

          Comment


          • #6
            Re: oehhh

            Die staat er inderdaad echt knap op. Vogel en BG passen ook heel goed bij elkaar.
            Grt. Jef

            Comment

            Working...
            X