Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buizerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buizerd



    Degene die mijn blog ondertussen kennen weten dat ik al enkele maanden met buizerden bezig ben. De laatste tijd laten ze zich goed zien. Van eerste winters tot een adult koppel. De ruigpootbuizerd zit er ook nog steed. Spijtig dat deze nog niet gelukt is. Dit portretje vond ik wel leuk. Hij heeft het konijn zich goed laten smaken. De restanten hangen nog bovenaan de bek.
    Het lichtbruine oog geeft duidelijk aan de het een eerste winter is.
    Gr David

  • #2
    Re: Buizerd

    Heel mooi David, leuke uitsnede zo
    Is dat er eentje van aan je schuilhut ? Zoja hoe lok je die eigenlijk ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Buizerd

      Ik veronderstel met roadkills, dacht dat in een vorige post gelezen te hebben.
      Knap project David, wat een scherpte op dat oog! Super.
      http://500px.com/KennyDeBoeck

      Comment


      • #4
        Re: Buizerd

        Hele mooie David,
        Lijkt mij bijzonder interessant om zo die roofvogels te volgen.
        Groet Theo
        http://500px.com/diethe

        Comment


        • #5
          Re: Buizerd

          Mooi, scherp die blik vastgelegd! Veel detail in het verenkleed.
          Grt. Jef

          Comment


          • #6
            Re: Buizerd

            Is dat er eentje van aan je schuilhut ? Zoja hoe lok je die eigenlijk ?
            Inderdaad eentje vanuit mijn schuilhut . Vaak verkeers slachtoffers. Deze winter heb ik op één bepaalde weg drie buizerden moeten oprapen. Slecht één overleefde het en die heb ik vorige week terug vrij kunnen laten. Veel van die jonge vogels zoeken 's morgens vroeg al naar voedsel. De aangereden konijnen van de avond/nacht ervoor zijn te aanlokkelijk. Je kan wel raden wat er de volgende ochtend dan gebeurt.
            Beter die kadavers die nog doenbaar zijn wat verder in het bos leggen. Bespaart alvast een lijstje dode buizerden, en je kan er aardige foto's mee maken. Je kan ook in de betere dierenhandel konijnen kopen, en ze dan met een goede slag naar het hiernamaals helpen. "Wat je maar wilt Sieg". Nog aangeven dat ze een voorkeur hebben voor aas dat al wat gerijpt is. Dat mag gerust enkele dagen rusten vooraleer ze er aan beginnen. Je kan ook een voorraadje aanleggen en die bewaren tussen de kroketten en frisco's. Daar is dan ook weer niet iedereen voor te vinden. Moest je nog plaats hebben in de vriezer " niet vergeten om verse kills te gebruiken en de partner en kinderen te waarschuwen.
            Gr David

            Comment


            • #7
              Re: Buizerd

              Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
              Inderdaad eentje vanuit mijn schuilhut . Vaak verkeers slachtoffers. Deze winter heb ik op één bepaalde weg drie buizerden moeten oprapen. Slecht één overleefde het en die heb ik vorige week terug vrij kunnen laten. Veel van die jonge vogels zoeken 's morgens vroeg al naar voedsel. De aangereden konijnen van de avond/nacht ervoor zijn te aanlokkelijk. Je kan wel raden wat er de volgende ochtend dan gebeurt.
              Beter die kadavers die nog doenbaar zijn wat verder in het bos leggen. Bespaart alvast een lijstje dode buizerden, en je kan er aardige foto's mee maken. Je kan ook in de betere dierenhandel konijnen kopen, en ze dan met een goede slag naar het hiernamaals helpen. "Wat je maar wilt Sieg". Nog aangeven dat ze een voorkeur hebben voor aas dat al wat gerijpt is. Dat mag gerust enkele dagen rusten vooraleer ze er aan beginnen. Je kan ook een voorraadje aanleggen en die bewaren tussen de kroketten en frisco's. Daar is dan ook weer niet iedereen voor te vinden. Moest je nog plaats hebben in de vriezer " niet vergeten om verse kills te gebruiken en de partner en kinderen te waarschuwen.

              Bedankt David voor de zeer uitgebreide en leerrijke uitleg !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Buizerd

                Knappe kop.

                Eric

                Comment


                • #9
                  Re: Buizerd

                  staat er mooi op
                  groetjes Pascal
                  Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                  mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buizerd

                    Erg strakke plaat, mooi vastgelegd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buizerd

                      Super, altijd mooi om naar te kijken!!

                      Grt Francis
                      Canon van s'morgens tot s'avonds.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buizerd

                        Heel geslaagd en veel detail!
                        Met je verhaal van de diepvries zie ik zo een aflevering van "Komen eten" voor me...

                        Mvg, Theo
                        Mijn website: http://www.vlassen.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buizerd

                          Knappe foto

                          Groeten,
                          Raf
                          Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Buizerd

                            Heel mooi portret.
                            knappe pose binnen het kader.
                            goed gedaan!
                            http://500px.com/lishapics

                            Comment


                            • #15
                              Re: Buizerd

                              Knap portret, mag in het vervolg eerst zijn snoet afvegen
                              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                              Groeten
                              Kurt

                              Comment

                              Working...
                              X