Ja de Rode wouw is ook één van de mooiste roofvogels in ons Belgenlandje , en inderdaad ook één van de moeilijkste om deftig vast te leggen , ook omdat ze hier in vlaanderen zo zeldzaam zijn , tijdens de trekperiode worden er hier en daar wel gezien , maar ze vast leggen is dan een ander paar mouwen , in elk geval ik was er heel blij mee ...
Bij mij staat er op het verlanglijste van dit jaar een Zeearend !!!
Succes! Hier bij ons zaten er enkele Wouwen omgeving aan de weides van het pompje een eindje geleden...
De Zeearend is hier ook al enkele malen gesignaleerd (juveniel exemplaar dacht ik)
Maar ik denk dat dit onbegonnen werk is om er een deftige plaat van te maken.
Of Alternatief voor deze 2 soorten... Duitsland.
Ik vertrek morgen voor een weekje. (ontspanning met gezin weliswaar en mss. even een foto'tje gaan nemen hopelijk.?)
tijdens de trekperiode worden er hier en daar wel gezien , maar ze vast leggen is dan een ander paar mouwen
Mooie waarneming, waarbij het toch fijn is om alle kleuren en de tekening in deze prachtige vogel te zien. Iets te veel naverscherpt want er zit nogal een dikke witte lijn rond de wouw.
Grt, Ingrid.
Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching http://www.ingridvekemans.com
Succes! Hier bij ons zaten er enkele Wouwen omgeving aan de weides van het pompje een eindje geleden...
De Zeearend is hier ook al enkele malen gesignaleerd (juveniel exemplaar dacht ik)
Maar ik denk dat dit onbegonnen werk is om er een deftige plaat van te maken.
Of Alternatief voor deze 2 soorten... Duitsland.
Ik vertrek morgen voor een weekje. (ontspanning met gezin weliswaar en mss. even een foto'tje gaan nemen hopelijk.?)
In Wallonie zie je wel meer een rode wouw, maar zoals dikwijls bij roofvogels zijn ze snel te hoog, of vinden ze geen stijgwind en steken door naar de rand van het volgende bos (waar jij niet staat ).
Er zijn er veel meer (zwarte en rode) in Zuid-Frankrijk en Spanje, maar ze zijn snel buiten bereik.
's morgens of 's avonds of bij slecht weer wanneer er weinig thermiek is valt het te proberen.
(sorry voor de zweefvliegtermen, maar als je begrijpt hoe roofvogels vliegen helpt het om goede plekken te vinden)
Comment