Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
zanghavik ( melierax canorus ) Afrika in (FAD focking amazing detail )
het was de bedoeling de havik zo groot mogelijk op de foto te zetten voor de details , op formaat 3/2
en nog een beetje kijkruimte de mogelijkheid voor uit te zoemen was er niet ,
en als die er was, had ik verlies in detail . Maar als je je verbeelding laat spreken
weet je dat er boven de vogel lucht genoeg is . maar dan moet ik publiek met een beetje verbeelding hebben natuurlijk .
het was de bedoeling de havik zo groot mogelijk op de foto te zetten voor de details , op formaat 3/2
en nog een beetje kijkruimte de mogelijkheid voor uit te zoemen was er niet ,
en als die er was, had ik verlies in detail . Maar als je je verbeelding laat spreken
weet je dat er boven de vogel lucht genoeg is . maar dan moet ik publiek met een beetje verbeelding hebben natuurlijk .
Daarom zei ik een beetje ruimte "bijshoppen" hé. Met een dergelijke egale achtergrond is het een fluitje van een cent om links en bovenaan wat ruimte bij te creëren in PS. Het blijft jouw foto natuurlijk hé en als jij hem zo beter vindt is het mij ook goed hoor
Mijn verbeelding is nog altijd springlevend maar daar is nog geen enkele foto beter of slechter van geworden...
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Heel mooi, zoals velen hiervor hebben gezegd.
Dat beetje ruimte extra boven de vogel zou toch wel meerwaarde bieden.
kwa beeldopbouw wel maar voor mij wilde ik hem zo groot mogelijk houden
je zou kunnen zeggen waarom dan niet verticaal maar dan had ik te weinig kijkruimte .
als ik hem meer ruilte boven zou geven met het zelfde beelformaat word de vogel kleiner .
en boet ik in in beeldkwaliteit op de details . dus liever niet maar wil het wel eens proberen voor de beeldopbouw .
Comment