Gisteren was ik eigenlijk mijn camera apparatuur aan het pakken voor een opdracht in de kerk toen ik een winterkoninkje zag zitten.
Snel de camera erbij gepakt en de 300mm F4 erop gezet.
Toen ik daarmee klaar was was het winterkoninkje natuurlijk al gevlogen.
Even blijven speuren en toen ontdekte ik een roodborstje.
Onder moeilijke omstandigheden kreeg ik 1 kans en dit keer ging alles precies zoals het moet (lens heeft nogal eens de neiging om zwaar te front- of backfocussen...) en ook ik deed alles goed.
Met een vrij lange sluitertijd en haarscherpe foto kunnen produceren, zie hieronder het resultaat:
EXIF:
ISO 1600
F4,5
1/160sec
300mmHet hartje zal jullie wellicht niet ontgaan, dat is het hekje dat ervoor staat.
Vond dit wel een erg mooie en leuke foto, weer eens iets anders dan alleen maar een roodborstje tegen een eenkleurige achtergrond.
Groetjes Josse
Snel de camera erbij gepakt en de 300mm F4 erop gezet.
Toen ik daarmee klaar was was het winterkoninkje natuurlijk al gevlogen.
Even blijven speuren en toen ontdekte ik een roodborstje.
Onder moeilijke omstandigheden kreeg ik 1 kans en dit keer ging alles precies zoals het moet (lens heeft nogal eens de neiging om zwaar te front- of backfocussen...) en ook ik deed alles goed.
Met een vrij lange sluitertijd en haarscherpe foto kunnen produceren, zie hieronder het resultaat:
EXIF:
ISO 1600
F4,5
1/160sec
300mm
Vond dit wel een erg mooie en leuke foto, weer eens iets anders dan alleen maar een roodborstje tegen een eenkleurige achtergrond.
Groetjes Josse
Comment