Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooi, maar ik vind het licht té fel. Ik knijp ongewild mijn ogen tot spleetjes.
Gewoon uit curieuziteit deed ik met je pic in PS een "auto contrast" en zette hem -15% in brightness ...en da's voor mij veel zachter aan de ogen, maar dat was het nog niet. Dan maar met de curves een snok naar beneden gegeven en bam ...daar is ie. Nu, ik heb je vorige foto gemist maar het zou best kunnen dat ik daar ben uitgekomen.
Hoi Jochen
Heb een aanpassing gedaan. Bedankt voor de tips!!
het licht daar is zo verschillend, en ik wou het zachte licht ook weergeven maar heb wat overdreven.
Het is vaak moeilijk wikken en wegen.
Bijvoorbeeld pics genomen in "the golden hour" worden hier vaak niet gesmaakt, en je krijgt zelf comments "calibreer je scherm!"
Maar dit gezegd zijnde; Marsel heeft gelijk; 't is misschien wat té, nu.
En ook qua croppen heeft hij gelijk; de pic zou veel beter tot zijn recht komen met een stukje voogrond minder, en de zebras mooi symmetrisch op de middelijn.
Comment