We waren zeer gelukkig een paar van deze uitzonderlijke dieren te zien. Het is hier de black *****. De "wide" (white) ***** is een grazer. Het woordje wide (white ) refereert niet naar de kleur maar wel naar de vorm van de bovenlip. De lippen van de zwarte neushoorn zijn eerder puntig en stelt hem beter in staat bladeren en twijgen te plukken van de bomen. Hij is dan ook een "browser" hij is ook kleiner en eerder zeldzaam.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: *****
Hey Hilde,
Ik weet hoe waardevol deze sighting is.
Zwarte neushoorns zijn niet dik gezaaid (veel minder talrijk dan witte). Namibië is het beste land om ze te zien, maar ook dan is het niet evident, en je foto bevestigt dat. Het zijn schichtige dieren die de mens vermijden, en na zonsondergang komen drinken. Het zijn bovendien ook kwade rakkers, dus te dicht kan je sowieso ze niet naderen (in tegenstelling tot de witte).
Jij kreeg er drie te zien, onder allesbehalve gemakkelijke omstandigheden, en je maakte er een foto van die zeer bruikbaar is voor je album. Wat mij betreft een dikke 8 op 10 daarvoor!
Dit gezegd zijnde; ik vrees dat je op dit soort shots niet veel reacties moet verwachten. Natuurshots worden hier vanuit puur estethisch oogpunt benaderd. De meeste mensen hier hebben geen voeling met hoe het er aan toe gaat in een wildpark in Afrika. Belangrijk; ik wil hier geen flame war starten, ik zeg het gewoon zoals het is. Je kan het deze mensen bovendien niet kwalijk nemen; ze zijn er nog nooit geweest.
Ik hoop dat je dit soort pics echter blijft posten hier. Zo zijn we tenminste al met twee!
Technische perfectie hoeft niet voor mij, als de encounter maar speciaal was en/of fun was.
Mvg,
J.
-
Mooie foto, het moet prachtig zijn om zoiets te mogen aanschouwen.
Mvg NeilCanon. http://www.500px.com/nds
Comment
-
Precies of het is daar een vergadering aan de gang ...
Unieke plaat
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Bedankt voor de comments.
De zwarte neushoorn zien is een ervaring maar die avond waren er verschillendeGroetjes Hilde
http://hildeg.smugmug.com/
Comment
Comment