![](http://i62.photobucket.com/albums/h104/david76_2006/Egypte%202012/Steppearend/Steppearend-544.jpg)
"Yes" was het woordje toen ik deze steppearend naar me toe zag stappen. In een zelfgebouwde hut was het toch maar afwachten wat er voor de deur passeerd. Na een massale trek van steppebuizerden en zwarte wouwen bleef het afwachten of deze steppearenden ook door trokken. De laatste dag had ik prijs met drie exemplaren op de grond. Als vogelaar blijft migratie me fascineren. Als fotograaf is het des te leuker als ze nog even op de grond komen. Ik was verrast door de grote en kracht dat deze vogel uitstraalde. De grote deed me meteen aan een zeearend denken. Je zag meteen het respect van de zwarte wouwen. "Plaats maken" was het moto onder de wouwen, wat ook al geen kleine vogels zijn . Met de dubbele witte vleugelstreep kan je meteen zien dat het hier om een jongen vogel gaat. Nog aanhalen dat ik de poten er niet afgeknipt heb. Die waren aanwezig maar het terrein werkte daar niet in mee. Op andere foto staan ze er gelukkig wel op. Confronteren blikken bij roofvogels genieten altijd mijn voorkeur. Vandaar deze eerste.
Comment