Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reintje De Vos + Update voor Marsel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reintje De Vos

Knappe plaat en daarmee basta
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

Comment

Iedereen bedankt voor het kijken en de reacties !
      En altijd leuk als er een beschaafde discussie uit voortvloeit

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

@ Marsel, ik heb geprobeerd om uw tips om te zetten in een update.
        Laat maar horen wat je er van vind, ik heb tevens de uitsnede iets aangepast

grts
        Sieg

Comment

Ik ga ervan uit dat er veel mensen zullen zijn die het jammer vinden dat de achtergrond nu ontdaan is van de kleurtjes, maar over het geheel genomen vind ik de foto nu wel beter in balans. In de originele versie trok de heldere achtergrond meer aandacht dan de veel donkerdere kop van de vos - in de aangepaste versie gaat de aandacht in eerste instantie naar de vos - dat vind ik persoonlijk veel logischer en beter.

Ook vind ik de extra ruimte aan de onderzijde een verbetering - ik heb nu niet langer het gevoel dat de poten virtueel aangesneden zijn.

Al met al vind ik de update dus sterker dan het origineel. Ik denk trouwens dat er nog wel een derde variant mogelijk is waarbij de kleuren en de helderheid van met name de achtergrond iets meer behouden blijven, de helderheid en het contrast van de vos daaraan aangepast.

Wat vind je er zelf van?
          Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Mooie plaat van vosje en mooie dof. Plek waar deze getrokken is of omstandigheden zouden niet zo mogen uitgesmeerd worden. Enkel jaloerse reacties komen daarvan. Net de reden waarom ik ook minder post hier.
            Nogthans ik ben ook van mening dat een mooie foto moet getoond en gedeeld worden, dat is nou net het doel van een mooie plaat (anderen ervan laten mee genieten of tips krijgen om ervan te leren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
              Ik ga ervan uit dat er veel mensen zullen zijn die het jammer vinden dat de achtergrond nu ontdaan is van de kleurtjes, maar over het geheel genomen vind ik de foto nu wel beter in balans. In de originele versie trok de heldere achtergrond meer aandacht dan de veel donkerdere kop van de vos - in de aangepaste versie gaat de aandacht in eerste instantie naar de vos - dat vind ik persoonlijk veel logischer en beter.

Ook vind ik de extra ruimte aan de onderzijde een verbetering - ik heb nu niet langer het gevoel dat de poten virtueel aangesneden zijn.

Al met al vind ik de update dus sterker dan het origineel. Ik denk trouwens dat er nog wel een derde variant mogelijk is waarbij de kleuren en de helderheid van met name de achtergrond iets meer behouden blijven, de helderheid en het contrast van de vos daaraan aangepast.

Wat vind je er zelf van?
              Jep zoals ik eerder op deze had gepost kleurtjes afblijven , en alleen rechts een tikje er af is die perfect .
              dus update beter maar kleurtjes laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                ....Wat vind je er zelf van?
                Welja Marsel,

Persoonlijk vind ik het nu een totaal ander plaatje geworden waarbij inderdaad de eerste aandacht naar de vos gaat, maar ik ben wel de frisse kleuren kwijt van het totaalplaatje.
                Beter .... laat ons zeggen anders maar het valt ook wel in de smaak

Kwestie van hetgeen je zegt dat de kleuren eruit zijn, ik heb totaal niks aan de kleuren gedaan, deze staan nog steeds op nul.
                Ik heb enkel de belichting een beetje naar beneden gehaald van de achtergrond, de vos zelf een tikje lichter gemaakt, onderaan een stukje bijgemaakt en rechts een stukje afgehaald, niets meer.
                Zo zie je maar dat kleuren totaal veranderen ten gevolge van de belichting, maar dat wist je zelf ook al hé.

grts
                Sieg

Comment

Om het verhaal compleet te maken, heb ik even snel een derde variant gemaakt om te laten zien wat er gebeurt als je het licht op de achtergrond met rust laat, de kleuren iets zonniger maakt, en de vos daarmee in balans brengt. Drie keer dezelfde foto, drie keer een compleet andere uitstraling. Op basis van de eerste foto.

Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Bedankt Marsel voor jouw versie !
                    Voor mij doet die het 'm niet zo, ik vind persoonlijk nu alles wat te licht .... kwestie van smaak hé.

grts
                    Sieg

Comment

dubbele post
                      Last edited by Raf Raeymaekers; 5 november 2012, 19:52.
                      Instagram

Comment

Working...
                      X