Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reintje De Vos + Update voor Marsel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reintje De Vos + Update voor Marsel

Lang geleden dat ik nog eens een plaatje heb laten zien hier, ik ben ondertussen bezig geweest met een ander projectje.
    dus bij deze eerst eens eentje uit de AWD
    En het is eens geen vogeltje voor de verandering ;-)

Update naar aanleiding tips van Marsel

Origineel

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 3 november 2012, 12:27. Reden: update
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Reintje De Vos

Prachtig, met een heerlijke dieptewerking.
    Schitterend gewoon
    Zie ook flickr

Comment

mooi geplaat

grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Knap!

Comment

Heel mooi sieg,
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Prachtig plaatje en knap hoe de scherpte op de kop er hier als het ware uitspringt.
            Grt. Jef

Comment

De bekende vos van de AWD
              Een plaatje dat het altijd goed doet, groot diafragma en beperkte scherptediepte.
              Zou hij nog mooier geweest zijn moest hij genomen worden met een 500mm ?
              Al had er voor mij misschien een tikkeltje meer herfstkleuren in gemogen (valt het op dat ik fan ben van kleuren..?)

Groeten,
              Instagram

Comment

Op 300mm !
                Dat moet een tamme vos zijn !
                Een mooie foto, maar volg Raf wel een beetje wat betreft de achtergrond !
                Zou nog mooier geweest zijn als er wat meer bruine kleuren in de achtergrond hadden gezeten !
                Al heb je dat natuurlijk niet altijd te kiezen !

Groeten
                http://www.wimbosch.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
                  De bekende vos van de AWD
                  Een plaatje dat het altijd goed doet, groot diafragma en beperkte scherptediepte.
                  Zou hij nog mooier geweest zijn moest hij genomen worden met een 500mm ?
                  Al had er voor mij misschien een tikkeltje meer herfstkleuren in gemogen (valt het op dat ik fan ben van kleuren..?)

Groeten,
                  Tjah Raf, inderdaad de bekende vos van de AWD !
                  Maar als ik de laatste weken hier kijk op dit forum zie ik steeds dezelfde plaatjes uit Limburgse schuilhutten van steeds maar dezelfde vogels
                  maar in een andere pose, en steeds opnieuw zit men hier elkaar de hemel in te prijzen i.p.v eens eerlijke en oprechte meningen te geven.
                  Dus denk ik wel dat deze vos hier ook op z'n plaats mag staan toch ?
                  Al blijkt uit de weinige reacties op dit plaatje dat ik waarschijnlijk hier te veel mijn eerlijke mening geef en niet tot dat kliekje behoor.
                  Op andere site's wordt deze foto goed ontvangen .... dus dat zegt genoeg.

Ik hoop dat als iedereen dit leest het besef heeft dat een forum enkel en alleen waarde heeft als je eerlijke meningen geeft over een foto en enkel om de foto maar niet omdat je de fotograaf kent

In ieder geval bedankt voor je opmerking Raf, hier kan je tenminste iets mee !

Rondlopen op de AWD met een 500mm is niet simpel zonder karretje, tientallen km's wandelend afleggen met een serieus gewicht, dus daarom liever kiezen voor toch een
                  meer handelbare 300mm en ik verzeker je dat hier zonder exif gegevens niemand het verschil zou zien tussen de 300 en de 500mm.

De kleuren zijn herfstkleuren, dat moge duidelijk zijn als je de herfstkleuren kent van een vos
                  En een geel/bruine achtergrond lijkt me ook herfstig genoeg.
                  Saturatie is zoals je zegt inderdaad een persoonlijke smaak en dus voor iedereen anders.

grts
                  Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
                    Op 300mm !
                    Dat moet een tamme vos zijn !
                    Een mooie foto, maar volg Raf wel een beetje wat betreft de achtergrond !
                    Zou nog mooier geweest zijn als er wat meer bruine kleuren in de achtergrond hadden gezeten !
                    Al heb je dat natuurlijk niet altijd te kiezen !

Groeten
                    @ Wim,

Die IJsvogel en Visarend van jullie is net zo tam als deze vos

grts
                    Sieg

Comment

Een mooie, Sieg wat betreft compo, scherpte, DOF en kleuren. Qua persoonlijke smaak zou ik de donkere gedeelten wat oplichten.
                      Voor mij maakt het niet uit of deze uit A'dam of elders komt .
                      http://www.paulvanrooy.be

Comment

Knap Sieg!!
                        DOF is super. Met een knappe bg op de koop toe.
                        Ik wou dat ik deze gemaakt had!
                        groetjes
                        http://500px.com/lishapics

Comment

Sieg zonder misverstand, ik vind dit een schitterende plaat hoor
                          Ik ben er in de zomer geweest, en wil in de winter nog eens terug gaan, hopelijk met sneeuw.
                          Met de 500mm, en ondertussen heb ik een karretje gekocht...

Groeten,

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Tjah Raf, inderdaad de bekende vos van de AWD !
                          Maar als ik de laatste weken hier kijk op dit forum zie ik steeds dezelfde plaatjes uit Limburgse schuilhutten van steeds maar dezelfde vogels
                          maar in een andere pose, en steeds opnieuw zit men hier elkaar de hemel in te prijzen i.p.v eens eerlijke en oprechte meningen te geven.
                          Dus denk ik wel dat deze vos hier ook op z'n plaats mag staan toch ?
                          Al blijkt uit de weinige reacties op dit plaatje dat ik waarschijnlijk hier te veel mijn eerlijke mening geef en niet tot dat kliekje behoor.
                          Op andere site's wordt deze foto goed ontvangen .... dus dat zegt genoeg.

Ik hoop dat als iedereen dit leest het besef heeft dat een forum enkel en alleen waarde heeft als je eerlijke meningen geeft over een foto en enkel om de foto maar niet omdat je de fotograaf kent

In ieder geval bedankt voor je opmerking Raf, hier kan je tenminste iets mee !

Rondlopen op de AWD met een 500mm is niet simpel zonder karretje, tientallen km's wandelend afleggen met een serieus gewicht, dus daarom liever kiezen voor toch een
                          meer handelbare 300mm en ik verzeker je dat hier zonder exif gegevens niemand het verschil zou zien tussen de 300 en de 500mm.

De kleuren zijn herfstkleuren, dat moge duidelijk zijn als je de herfstkleuren kent van een vos
                          En een geel/bruine achtergrond lijkt me ook herfstig genoeg.
                          Saturatie is zoals je zegt inderdaad een persoonlijke smaak en dus voor iedereen anders.

grts
                          Sieg
                          Instagram

Comment

Bekende vos of niet, het is een prachtplaat met een prachtige BG die mooi contrasteert.
                            Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                            Groetjes Hilde
                            http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Persoonlijk vind ik dat 'vergemakkelijkende' omstandigheden in de beginpost mogen vermeld worden. Kwestie van echt in het wild, of onder moeilijke omstandigheden, genomen foto's toch een streepje voor te geven.
                              Het gaat 'm uiteindelijk wel om het getoonde beeld, maar ik kan aannemen dat iemand die nog nooit van de AWD gehoord heeft en al eens dagen in een bos heeft liggen wachten op een mooi shot van een vos hier wel heel jaloers op kan zijn en zich afvraagt wat hij verkeerd doet in dat bos

Neemt niet weg dat de foto op zich hier heel mooi genomen is. Prima DoF en scherpte op de juiste plaats.
                              Kleursaturatie vind ik goed zoals hij is. De vos springt nog mooi uit de BG nu.

Aangaande eerlijke meningen en kliekjes heb ik in het verleden al genoeg gezegd...
                              Welkom bij 'de andere kliek' Sieg

Grtz,
                              Kurt

Comment

Working...
                              X