Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reintje De Vos + Update voor Marsel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reintje De Vos

Superscherp en hele mooie kleuren. Knap.

Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik dat 'vergemakkelijkende' omstandigheden in de beginpost mogen vermeld worden. Kwestie van echt in het wild, of onder moeilijke omstandigheden, genomen foto's toch een streepje voor te geven.
      Het gaat 'm uiteindelijk wel om het getoonde beeld, maar ik kan aannemen dat iemand die nog nooit van de AWD gehoord heeft en al eens dagen in een bos heeft liggen wachten op een mooi shot van een vos hier wel heel jaloers op kan zijn en zich afvraagt wat hij verkeerd doet in dat bos
      Persoonlijk ben ik van dezelfde mening Kurt, .... maar dat is dan enkel de persoonlijke voldoening die groter wordt wanneer je een dier in het wild kunt fotograferen en doet niks aan hoe het plaatje eruit ziet.
      Maar dan kom je natuurlijk ook bij een volgende punt.
      Is een IJsvogel die gewend is aan mensen en tot op 3m bij hen gaat zitten op een door de mens geplaatste stok een wilde vogel ?
      Is een Wilde Eend die dagelijks gevoerd wordt een wilde vogel ?
      Zijn de herten uit de Veluwe wilde dieren ?
      Is een Reiger die dagelijks mensen om zich heen heeft een wilde vogel ?
      Is een Visarend of Zeearend die gevoerd wordt met dode vissen een wilde vogel ?
      Zijn de dieren in Afrikaanse wildparken niet gewend aan mensen, jawel want ze schrikken niet eens op.
      Zelfs roofvogels worden soms gevoederd !

Trouwens, bijna elke foto van een vos die hier op dit forum reeds geplaatst is is er eentje uit de AWD en soms zelfs nog erger, uit een dierentuin.

En zo kan ik nog wel enkele tientallen dingen opnoemen die hier op het forum verzwegen worden.

En voor mij persoonlijk maakt dat niet veel uit, als het plaatje zelf maar goed is !

In ieder geval heb ik de openingspost aangepast en erbij gezet waar deze plaat gemaakt is ...... dus met z'n allen daarheen.
      De AWD klinkt voor veel mensen aantrekkelijk maar ondertussen weet ik wel beter en is het niet zo simpel als het lijkt.
      Het is een enorm groot gebied en er zijn inderdaad enkele tamme vossen die zelfs aan je rugzak komen trekken, die heb ik persoonlijk zo veel mogelijk gemeden.
      Ik heb ook niet, zoals de meesten, voer gebruikt want daar ben ik totaal tegen en je krijgt een heel andere reactie van het dier.

Maar soit, ik zal maar al stoppen met mijn "gemekker" en enkel nog foto's plaatsen

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 29 oktober 2012, 02:29.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

mooi gedaan vind ik denk met het materiaal en de omstandigheden dat dit niet beter kon .
        persoonlijk zou ik rechts nog een klein stukje af doen , zodat die met zijn snuit iets minder centraal staat .
        het gaat er wel druk worden precies in de winter

Comment

Heb de discussie over de AWD al op meerdere fora voorbij zien komen.
          Daar ga ik verder maar niets over zeggen.

De foto daarentegen vind ik wel mooi, mooie DOF, mooi standpunt, mooie BG en de scherpte ook op de juiste plaats. Gewoon een hele mooie plaat dus
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Voor mij een super opname !

Groetjes chrit.
            Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

Door een 300mm f 2,8 te gebruiken krijg je net nog een mooiere DOF
              Als ik naar de awd zou gaan zou de 500mm thuis blijven.

Prachtige foto van deze vos. Ik zou hem maar al te graag zelf gemaakt hebben.

Johan

Comment

Heel erg mooi, je mag er trots op zijn.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit of een foto van een wilde vos of van een tamme vos is - het gaat uiteindelijk om het onderwerp en de foto die ervan gemaakt is, en die is mooi of niet. Dierenfotografen zijn de enige fotografen die het belangrijk lijken te vinden dat het moeilijk moet zijn geweest om een foto van een dier te maken, en ik heb dat nooit begrepen. In geen enkel ander fotografiegenre wordt daar belang aan gehecht.

Voor wat betreft deze foto - mooi laag standpunt en de pose is ook prima. Jammer vind ik het dat de vos in de schaduw loopt en dat er zon op de achtergrond staat - dat zou ik liever andersom hebben gezien. Aan de onderkant misschien wat krap - de voorpoten lijken virtueel aangesneden te zijn.
                  Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

Knap! Haarscherp en prachtige kleuren. In tegenstelling tot anderen vind ik de achtergrond net goed. Zachte herfstkleuren die de foto aanvullen in plaats van felle herfstkleuren die eerder afleiden van het onderwerp.
                    500px

Comment

pracht foto en daar gaat het hier toch om.

Btw ik kan je verzekeren dat het hard werken is met al je gear daar rond te kuieren
                      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

@ Marsel, bedankt voor je inbreng en altijd leuk dat je even tijd neemt in je drukke schema om enkele foto's van een reply te voorzien alvorens je er zelf eentje plaatst.

Persoonlijk zie ik een foto van een vos liever niet in de volle zon maar liever in de schaduw. (trouwens bij elk dier met een glanzende vacht)
                        Probleem is met de zon op de vacht dat je minder details ziet maar meer reflecties waardoor de mooie vacht teniet wordt gedaan, is uiteraard mijn persoonlijke smaak.
                        Dat de achtergrond net opgelicht wordt door de zon vind ik hier een meerwaarde omdat de vos er dan beter uitspringt en niet alles grauw toont.

Volgens U zijn de poten afgesneden, ik moet U zeggen dat dit absoluut niet het geval is, deze Moervos heeft redelijk korte poten en vanwege de inelkaargedrukte sluipbeweging lijkt het alsof ze nog korter zijn.
                        Ze was aan het jagen op een muis, spijtig genoeg heb ik dat moment niet kunnen vastleggen.
                        In ieder geval zie ik op de originele grote versie bij de opgegeven voorpoot het onderste gedeelte ervan waarbij de poot naar achteren geplooid is.

Betreffende uw punt van dat dierenfotografen er zo een ding van maken waar en hoe de foto gemaakt is kan ik je alleen maar bijtreden en heb dit zelf ook nooit gesnapt.
                        Alhoewel ik wel moet toegeven dat een wilde vogel/dier mij persoonlijk ook meer voldoening geeft als waarneming dan, maar wat ben je met een waarnemingsplaatje als je van een "aan de mens gewend geraakt dier" een prachtplaatje kunt maken.
                        Ik moet er ook nog even bijzeggen en dit voor alle vorige lezers, ik zou persoonlijk niet mijn vingers/hand uitsteken naar deze zogezegde tamme vossen, ik heb er daar twee zien vechten om een muis en op dat moment zijn ze absoluut niet tam !
                        Dit gaat op leven en dood .... overleven !

grts
                        Sieg

Comment

Prima plaat, met heel mooie DOF !

BTW : de ijsvogels en de visarenden welke ik dit jaar vastlegde, werden NIET gevoerd. De ijsvogel zit bij ons op 11 à 12 meter, soms nog verder. De visarend in "Zijn" boom op meer dan 79,9 m (verder meet mijn toestel niet)
                          The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Persoonlijk zie ik een foto van een vos liever niet in de volle zon maar liever in de schaduw. (trouwens bij elk dier met een glanzende vacht)
                            Probleem is met de zon op de vacht dat je minder details ziet maar meer reflecties waardoor de mooie vacht teniet wordt gedaan, is uiteraard mijn persoonlijke smaak.
                            Dat de achtergrond net opgelicht wordt door de zon vind ik hier een meerwaarde omdat de vos er dan beter uitspringt en niet alles grauw toont.
                            Als ik moet kiezen, dan kies ik ook voor een vos in de schaduw ipv in de volle zon. Het is bij deze foto echter niet goed te zien of er sprake is van volle zon. Vossen zijn wat dat betreft niet anders dan bijvoorbeeld beren, en die fotografeer ik ook altijd liever op een bewolkte dag dan in de volle zon. Maar nog liever met een zacht zonnetje aan het begin of het einde van de dag.

Mijn opmerking haakte in op een andere waarin werd gezegd dat de donkere partijen wat donker zijn. Dat vind ik namelijk ook. Met andere woorden - ik zou liever het onderwerp wat lichter zien en de achtergrond wat donkerder. De lichte achtergrond vraagt nu erg veel aandacht.

Volgens U zijn de poten afgesneden, ik moet U zeggen dat dit absoluut niet het geval is, deze Moervos heeft redelijk korte poten en vanwege de inelkaargedrukte sluipbeweging lijkt het alsof ze nog korter zijn.
                            Ik vind de ruimte aan de onderzijde van de foto gewoon wat krap, en daardoor lijkt het alsof de voorpoten zijn afgesneden - ook al is dat niet het geval.

Alhoewel ik wel moet toegeven dat een wilde vogel/dier mij persoonlijk ook meer voldoening geeft als waarneming dan, maar wat ben je met een waarnemingsplaatje als je van een "aan de mens gewend geraakt dier" een prachtplaatje kunt maken.
                            Helemaal mee eens.
                            Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Comment

@ Marsel, Bedankt voor de verdere uitleg !
                              Het was vorige week maandag, de warmste dag ooit gemeten hier in Oktober, dus infeite had ik redelijk hard licht.
                              Daarmee dat ik ook wachtte tot ze in de schaduw liep, zodoende heb ik het licht op de BG gekregen.
                              Om de foto aan te passen zoals U zegt heb ik de kennis niet van photoshop, maar zal eens proberen.

@ Maurice, ik heb niet gezegd dat zoiets bij jullie gebeurd hé maar ik weet dat vis- en zeearenden worden gevoerd ten behoefte van de fotograaf.
                              Het was gewoon een opmerking van "wat is tegenwoordig nog echt wild"
                              Iedereen zoekt toch plaatsen op waar de vogels/dieren/roofvogels makkelijker te platen zijn toch ?

Maar ik blijf bij m'n standpunt en dat is "een mooie foto blijft een mooie foto" of die nu in iemands achtertuin is genomen of in het midden van het regenwoud.

grts
                              Sieg

Comment

Super opname zoals we van Sieg gewoon zijn.

mvg Casie

Comment

Working...
                                X