Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fratercula Arctica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fratercula Arctica

Voor zover ik weet zijn de mannetjes en de vrouwtjes identiek en als koppeltje krijg je ze niet zoveel te zien.
    Het leek me eens een meer originele benadering dan de klassieke papegaaiduiker.
    De beeldvullende eenzaat is al heel fotogeniek maar deze zijn zo mogelijk nog schattiger...

...denk ik toch.

Wat denken jullie ?

Re: Fratercula Arctica

Heel mooi, maar wat kijken ze verdrietig !

Groeten
    http://www.wimbosch.be

Comment

Re: Fratercula Arctica

Zal misschien te maken hebben met het feit dat ze vorig jaar een desastreus broedzeizoen achter de rug hebben . De juiste maat van visjes die ze nodig hebben om hun jongen groot te brengen waren heel schaars, het is te zeggen : ze hadden zich verplaatst. Ik heb daar ter plekke met een bioloog van de univ van Reykjavik over gesproken en volgens hem is de oorzaak te zoeken bij de watertemperaturen. In het Zuiden, bij de Westmaneilanden was de situatie zo dramatisch (de Westmaneilanden hebben een van de grootste populaties ter wereld) dat ze de jacht verboden hebben.
      Naar hij vertelde is dit nooit eerder gebeurd.

In het Noorden viel dit nog enigzins mee. Daar is de foto genomen met een simpele 200 mm, het was er wel erg hoog en steil

Langs de kusten van Noorwegen is deze tendens trouwens al langer aanwezig.

Comment

Working...
      X