Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut in ongewone pose

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuut in ongewone pose

Deze fuut was zich even aan het oppoetsen en ik sta ervan versteld hoe die zijn nek en kop zo naar achter kan strekken. Hopelijk vinden jullie dit ook een leuke foto. of ?
    Grt. Jef

Update: iets meer verscherping

Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 400,00 mm
    Shutter Speed: 1/1250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3
    Last edited by Hofie; 12 september 2012, 01:14.

Re: Fuut in ongewone pose

Ik mis een beetje scherpte op het kopje, maar anders wel een mooie foto, met een ongewone, maar geslaagde compo.
    Zie ook flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
      Ik mis een beetje scherpte op het kopje, maar anders wel een mooie foto, met een ongewone, maar geslaagde compo.
      Ludwig, bedankt voor deze reactie! Ik heb ondertussen een update geplaatst. Hopelijk is die wat beter. En ja, die scherpte, die blijft mij toch regelmatig parten spelen. Ik vraag mij echt af wat ik fout doe. Aan de sluitertijd kan het volgens mij niet liggen (ook al gebruik ik geen statief). Ik kies ook steeds voor het middelste AF-scherpstelpunt. Zou het dan misschien aan de AI-servostand liggen? Maar ja, die kies ik omdat die vogel natuurlijk niet stil zit. Dus blijf ik zoeken naar een betere oplossing. Ander toestel? Andere lens dan deze 100-400mm?
      Grt. Jef

Comment

Mooie foto van een door krampen geplaagde Fuut !

Groeten
        http://www.wimbosch.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
          Ludwig, bedankt voor deze reactie! Ik heb ondertussen een update geplaatst. Hopelijk is die wat beter. En ja, die scherpte, die blijft mij toch regelmatig parten spelen. Ik vraag mij echt af wat ik fout doe. Aan de sluitertijd kan het volgens mij niet liggen (ook al gebruik ik geen statief). Ik kies ook steeds voor het middelste AF-scherpstelpunt. Zou het dan misschien aan de AI-servostand liggen? Maar ja, die kies ik omdat die vogel natuurlijk niet stil zit. Dus blijf ik zoeken naar een betere oplossing. Ander toestel? Andere lens dan deze 100-400mm?
          Grt. Jef
          De update is een stuk beter.
          Ik gebruik ook niet altijd een statief, maar meestal wel een of ander steunpunt. En mijn scherpste fotos zijn toch wel met statief. AI-servo gebruik ik zelden, voor dit soort statische shots is het AI-focus. En de 100-400 is ook mijn lens en die doet het schitterend. Maar ik zou ze zelf wel ietsje afstoppen als je genoeg licht hebt, dat komt de scherpte altijd ten goede. De camera zelf zal het niet zijn. Ik heb mijn 100-400 op een 350D gebruikt, en dat gaat prima.
          Zie ook flickr

Comment

Frokkel en Ludwig, bedankt voor jullie reactie!
            Ludwig, ook bedankt voor de info en tips. Ik ga dit zeker uitproberen.
            Grt. Jef

Comment

Update is veel beter
              AI-Servo gebruik ik ook steeds en zou normaal gezien z'n werk toch moeten doen.
              Het probleem is dat sommige modellen van de 100-400 net niet scherp genoeg zijn op de 400mm stand.
              Of dat bij jouw het geval is weet ik niet Jef, zal je even moeten uittesten.
              Ik zie ook dat je de lens vol open gebruikt, altijd beter om een stopje dicht te knijpen want dat komt de scherpte ten goede.

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Sieg, ook bedankt voor je reactie en tips! Ik zal dit zeker eens uittesten.
                Grt. Jef

Comment

Working...
                X