Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooi moment van deze verfrissende duik maar op deze grootte van afbeelding mis ik vooral scherpte op de hond.
Misschien selectief nog wat na verscherpen.
langharige Weimaraner? Dit soort actieshots zijn qua scherpte ook goed te doen met flits, mits je natuurlijk e.e.a. in scene zet, beeld kan net wat meer pit gebruiken qua naverscherpen idd, en ook wat contrast/verzadiging,
groetjes,
Loulou
Ik volg wat betreft het standpunt, flits etc... Maar dieper in het water kon ik niet gaan staan. Off camera Flitsen was niet mogelijk omdat je moeilijk kon voorspellen waar de hond in het water gaat. Flits op de camera heeft hier geen toegevoegde waarde.
Nu is flitsen op 1/4000 zo wie zo niet zo makkelijk. SB900's hebben dan bijna geen vermogen en ik bezit (nog) geen ranger met PW's.
Wat betreft de nabewerking, ik hou het liefst zo neutraal mogelijk. Dus WB via grijskaart en kleuren via een colorchecker. Zo hebben de redacties voldoende informatie en kunnen ze het beeld zelf naar hun hand zetten.
Op een ander forum vonden ze de foto ook wat te koud. Dus even de WB 750 K opgetrokken en wat extra contrast.
De scherpte licht op enkele haartje sin de nek en net niet op de ogen. Bij f4 200mm en ISO800 zie je dat onmiddellijk...
Comment