Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ben jij nou helemaal... (+update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ben jij nou helemaal... (+update)

van lotje getikt

update

Last edited by K.photo; 30 juli 2012, 11:07. Reden: update
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Re: ben jij nou helemaal...

Mooie laag standpunt en reflectie in het water. Ik kan echter niet goed zien wat er nu aan de kop van die fuut zit, is dat een blad? Verder lijken de kleuren mij niet helemaal zoals ze er in het echt uitzien, of is dit nog een jonge fuut? Zou mijns inziens nog wat extra verzadiging kunnen gebruiken Je had ook wel wat hard licht.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

is dat een blad?
      Neen denk ik,zijnen poot waarmee hij aan zijn koppeke krabt denk ik.
      Wel een leuke vind ik.
      dgv Eric
      http://blog.seniorennet.be/eric1957/
      Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
      Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Mooie laag standpunt en reflectie in het water. Ik kan echter niet goed zien wat er nu aan de kop van die fuut zit, is dat een blad? Verder lijken de kleuren mij niet helemaal zoals ze er in het echt uitzien, of is dit nog een jonge fuut? Zou mijns inziens nog wat extra verzadiging kunnen gebruiken Je had ook wel wat hard licht.
        bedankt voor je reactie en kritische blik. Het is gewoon zijn poot hoor dat aan die kop van die fuut zit,lijkt idd een beetje op een nat blad, niet helemaal wat je verwacht maar dat vond ik net speciaal. Hard licht? Het was 07.31, niet meteen het middaguur. Zelf zie ik niet meteen een kleurzweem of zo maar ik begrijp wat je bedoelt dat dit niet meteen de kleuren zijn die je verwacht bij een fuut. Dat heeft vooral met de pose en het licht te maken denk ik. Ik heb andere beelden van dezelfde fuut waar de kleuren helemaal zijn zoals je die verwacht en die ik hier zeker nog ga posten
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

Comment

Ik zie wel gelijk dat het een poot is, het licht lijkt idd. vrij hard, misschien dat je qua tinten een wat zachtere uitwerking kan doen, wat minder contrast, wel een leuk beeld!
          Groetjes,
          loulou
          Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
            bedankt voor je reactie en kritische blik. Het is gewoon zijn poot hoor dat aan die kop van die fuut zit,lijkt idd een beetje op een nat blad, niet helemaal wat je verwacht maar dat vond ik net speciaal. Hard licht? Het was 07.31, niet meteen het middaguur. Zelf zie ik niet meteen een kleurzweem of zo maar ik begrijp wat je bedoelt dat dit niet meteen de kleuren zijn die je verwacht bij een fuut. Dat heeft vooral met de pose en het licht te maken denk ik. Ik heb andere beelden van dezelfde fuut waar de kleuren helemaal zijn zoals je die verwacht en die ik hier zeker nog ga posten
            Ik had niet onmiddellijk zijn poot herkend, nu je het zegt, idd dan is dat juist een meerwaarde.
            Zoals Loulou zegt, een iets andere bewerking kan er een betere foto van maken, het licht lijkt hier hard, maar indien hij zo vroeg genomen is, lijkt het mij ook sterk dat dat effectief het geval was
            Ivm de kleuren, idd geen kleurzweem, gewoon een beetje vaal en bruin kan jij idd mss niets aan doen, maar ik mis het oranje

Nog een vraagje, hoe heb je zo'n laag standpunt bekomen? Op de grond gaan liggen of een drijvende schuilhut? Alleszins erg leuk
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Ik had niet onmiddellijk zijn poot herkend, nu je het zegt, idd dan is dat juist een meerwaarde.
              Zoals Loulou zegt, een iets andere bewerking kan er een betere foto van maken, het licht lijkt hier hard, maar indien hij zo vroeg genomen is, lijkt het mij ook sterk dat dat effectief het geval was
              Ivm de kleuren, idd geen kleurzweem, gewoon een beetje vaal en bruin kan jij idd mss niets aan doen, maar ik mis het oranje

Nog een vraagje, hoe heb je zo'n laag standpunt bekomen? Op de grond gaan liggen of een drijvende schuilhut? Alleszins erg leuk
              Lage standpunt heb ik bekomen door op een steigertje te liggen waar je met een kayak in het water kan. Gek genoeg had een koppel futen daar ook hun nest gemaakt ( recht voor de steiger op slechts een meter op 7/8). Het stoorde ze blijkbaar niet dat er mensen hun kayak in en uit het water halen. Ze leken nogal gewend aan mensen. Ook daar heb ik natuurlijk fotos van genomen. Daar zijn wel de mooie kleurtjes op te zien. wordt vervolgd...

Wat betreft het licht, mijn geheugen laat me daar misschien in de steek wat betreft het uur maar de exif gaf dit uur aan. Ik ben enkel s ochtends en in de late namiddag en avond bij de steiger geweest dus middag was het zeker niet. Ik ga later nog eens een andere bewerking proberen om te zien of ik het nog beter krijg.
              Groeten
              Kurt

Comment

vund um erg mooi
                https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Bedankt voor alle reacties en opmerkingen

Heb met jullie bemerkingen een andere versie gepost, beetje warmer en met minder contrast.
                  Groeten
                  Kurt

Comment

Working...
                  X