Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
beetje gewoontjes hoor.
dubbelklik laat ook de onscherpte zien.
grt,bouk.
Bedankt voor je eerlijke en ongezouten mening.
Echter heb ik niets aan zo'n uitspraak. Als je het niet goed vindt, leg dan aub uit wat er voor jou beter kan. Ivm de on scherpte op de grote versie, idd niet 100% haarscherp, maar onscherp zou ik het ook niet noemen. Ik ben nog aan het onderzoekenwaar het vandaan komt, bijna alle foto's van die locatie zijn minder scherp als op andere locaties op vergelijkbare afstand. Geen idee waarom, mss heat haze.
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Echter heb ik niets aan zo'n uitspraak. Als je het niet goed vindt, leg dan aub uit wat er voor jou beter kan..........
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.
De exif gegevens staan gewoon op flickr, zoals bij (bijna) al mijn foto's. Na het doorklikken, klik op 'Taken with Canon 450D'
In elk geval:
450D
Sigma 120-300mm f/2.8 OS met Kenko Pro 300 1.4 DG
M mode
1/4000s f/4.5 378mm iso 200
Genomen in raw en nabewerkt en verscherpt in Lightroom.
Comment