Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Dief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Dief

>Klik hier voor grote versie<

Een van de hoogtepunten tijdens de Japan-reis ieder jaar, is het fotograferen van zee-arenden op het pakijs voor de kust van Hokkaido. Om deze indrukwekkende vogels in actie te zien is een waar genot, ook zonder camera.

We gebruiken een kleine boot om tussen het pakijs te varen en op zoek te gaan naar arenden die het ijs gebruiken als basis van waaraf ze vissen. Meestal vliegen er zoveel arenden rond, dat het lastig is ze allemaal in de gaten te houden. We spreken dan ook altijd af dat we elkaar waarschuwen als er eentje op het punt staat het beeld in te vliegen.

Op deze foto zie je een zee-arend die op het punt staat een vis te stellen van een soortgenoot. Het sneeuwde die ochtend behoorlijk hard, en dat was prettig. Direct zonlicht is echt vreselijk omdat het contrast dan veel te hoog wordt, en bovendien vind ik de sneeuw veel sfeer toevoegen aan het beeld.

Het lijkt op de foto misschien wel gewoon ergens op land te zijn, maar dit is een groot besneeuwd stuk drijfijs op de open zee.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

Re: De Dief

De sterkte van het beeld zit voor mij in de bijna 'gestileerde' vorm van de arend. Een enorm sterke pose waaruit kracht en gratie spreekt. De sneeuwvlokken helpen inderdaad mee aan de [grafische] sfeer. Topplaat!

Comment

Heel knappe actieplaat (perfect op het juiste moment geklikt) en prachtige belichting! Moet inderdaad een fantastische ervaring zijn.
      Grt. Jef

Comment

Uiteraard zoals we gewoon zijn een prachtige plaat Marsel.
        Misschien één klein puntje, is de toch redelijk centrale compo. Ikzelf had 'm iets verder naar rechts geplaatst zodat het oog nog voor de helft van het frame zat, nu zit 'm er toch iets voorbij. Dan had 'm vooral visueel meer ruimte gehad voor hem dan achter hem.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ikzelf had 'm iets verder naar rechts geplaatst zodat het oog nog voor de helft van het frame zat, nu zit 'm er toch iets voorbij. Dan had 'm vooral visueel meer ruimte gehad voor hem dan achter hem.
          Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het er wel mee eens. Maar dit is min of meer full frame, dus meer ruimte is er niet. Ik kan er rechts wat afhalen, maar dan moet ik er boven en/of onder ook wat afhalen om de verhoudingen te behouden. Haal ik er alleen recht iets vanaf, dan vind ik de verhoudingen niet mooi.

Wat ik wel zou kunnen doen is links iets meer canvas maken met content aware scaling. Dat zou geen problemen moeten opleveren.

Dank voor je commentaar.

Comment

Toch een topper van formaat !
            Prachtwerk Marsel

Comment

Gewoon een tikje ruimte links erbij en 'af'
              Prachtig als je op al die locaties kan gaan 'werken'.

Grtz,
              Kurt

Comment

Prachtige natuurfotografie
                Mvg, JaP
                Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
                Mvg, Jacky P.

Comment

Zéér mooie plaat zonder meer
                  dgv Eric
                  http://blog.seniorennet.be/eric1957/
                  Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
                  Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

Comment

Heel knappe actie.
                    Ik vind het altijd "spijtig" dat de prooi er niet op staat (want daar doen ze het voor natuurlijk)
                    Maar met de snelheden waarmee die aankomen is dat natuurlijk niet zo eenvoudig om jager en prooi samen op de foto te krijgen begrijp ik.
                    Zie ook flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
                      Heel knappe actie.
                      Ik vind het altijd "spijtig" dat de prooi er niet op staat (want daar doen ze het voor natuurlijk)
                      Maar met de snelheden waarmee die aankomen is dat natuurlijk niet zo eenvoudig om jager en prooi samen op de foto te krijgen begrijp ik.
                      Als het een mooie foto oplevert, dan gaat mijn voorkeur daar ook naar uit. In dit geval werd het een rommelig zooitje veren. Je moet op dat soort momenten echt veel geluk hebben, want je hebt er geen enkele invloed op. Waar is de Eagle Whisperer als je 'm nodig hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                        Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het er wel mee eens. Maar dit is min of meer full frame, dus meer ruimte is er niet. Ik kan er rechts wat afhalen, maar dan moet ik er boven en/of onder ook wat afhalen om de verhoudingen te behouden. Haal ik er alleen recht iets vanaf, dan vind ik de verhoudingen niet mooi.

Wat ik wel zou kunnen doen is links iets meer canvas maken met content aware scaling. Dat zou geen problemen moeten opleveren.

Dank voor je commentaar.
                        Ik zelf vind de centralere positie niet storend. Niet elke foto moet aan alle klassieke compositie regels voldoen. Het beeld zegt hier meer als genoeg

Comment

Prachtig Marsel. Voor mij een heel geslaagde foto. Wat meer ruimte links kan het beeld misschien iets sterker maken maar voor mij is deze af!! groetjes
                          http://500px.com/lishapics

Comment

Heel knappe plaat.
                            Groetjes Chris.

Comment

Working...
                            X