Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ransuil

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ransuil

gr Luc

.
    http://luc-danneels.be/

Re: ransuil

Mooie plaat Luc met knappe kleuren
    Persoonlijk zou ik van de bovenkant en de onderkant een stuk eraf halen totdat je aan 2/3 verhouding zit.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik vind uilen sowieso fascinerende vogels en deze hier, daar blijf ik ook naar kijken! Staat er heel knap op!
      Grt. Jef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooie plaat Luc met knappe kleuren
        Persoonlijk zou ik van de bovenkant en de onderkant een stuk eraf halen totdat je aan 2/3 verhouding zit.

grts
        Sieg
        Volg hier. Denk dat dit prachtexemplaar dan nog beter tot zijn recht komt.

Comment

Prachtige waarneming en foto, een stukje van de bovenkant kan de foto idd ten goede komen
          www.pdsfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
            Ik vind uilen sowieso fascinerende vogels en deze hier, daar blijf ik ook naar kijken! Staat er heel knap op!
            Grt. Jef
            Zeer mee eens, ik hoor ze hier bijna iedere nacht/ochtend converseren en een keer had ik het geluk om er een vlakbij te zien passeren als ik 's avonds nog eens de deur opendeed. Een totaal geruisloos fantoom, maar die was wel groter dan een ransuil (ik ben geen kenner).
            Met veel plezier denk ik ook terug aan de sneeuwuilen die een aantal jaren hier bij ons verdwaald geraakten, die zaten toen hier vlakbij in het vogelopvangcentrum van Bulskampveld vooraleer ze zijn overgeplaatst naar Inari.
            Spijtig genoeg was het een grijze dag en had ik nog niet de apparatuur die ik nu heb. Indrukwekkend, en die ogen, die ogen !!!!!!!!!!!!

Ik vraag me soms af wie de uitdrukking "stomme uil" heeft bedacht.

PaulM

Comment

Knappe foto van dit prachtige dier.

@PaulM: ik weet niet van welke streek je afkomstig bent maar "stomme uil" is niet algemeen aanvaard hoor "Stom kieken" of "stommen ezel" zeggen ze hier maar voor de rest staat de uil alleen maar symbool voor slimheid en wijsheid, in vele culturen
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

Comment

Working...
              X