Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schol...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schol...

...ekster. Dinsdag toch nog wat tijd gevonden om op zoek te gaan naar de velduilen in Zeeland. Helaas weer geen geluk maar aan andere modellen geen gebrek dus het was een geslaagde dag

D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Re: Schol...

Deze scholekster heb je knap geplaat met veel detail! Rode oog en snavel komen er hier ook heel mooi uit!
    Grt. Jef

Comment

Mooi zo.
      Hij kijkt je precies recht aan.

Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Heel mooi met veel detail,
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Mooie scherpe plaat van deze Scholekster, prachtig dat lage standpunt

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

mooi laag standpunt.

greets,

Jeroen

Comment

Scholekster staat er goed op. ik twijfel alleen aan de achtergrond. Misschien te fel?
              Ik weet niet of mijn ogen me bedriegen maar zit er een halo rondom de kop?
              https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties

Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
                Scholekster staat er goed op. ik twijfel alleen aan de achtergrond. Misschien te fel?
                Ik weet niet of mijn ogen me bedriegen maar zit er een halo rondom de kop?
                Ik hou net van dat contrast, niet altijd natuurlijk maar als ik een soort zo kan platen zal ik het niet laten. De halo is er volgens mij niet. Wat ik wel gemerkt heb is dat, wanneer je in dit soort foto's met een hoog contrast, je een paar seconden naar de kop kijkt bijvoorbeeld, nadien eventjes wegkijkt naar een ander deel van de foto, dat dan de vorm van de kop in je netvlies "gebrand" zit waardoor je even een dubbel beeld krijgt als het ware. Oef, wat een zin, ik hoop dat dat duidelijk is
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                  Iedereen bedankt voor de reacties

Ik hou net van dat contrast, niet altijd natuurlijk maar als ik een soort zo kan platen zal ik het niet laten. De halo is er volgens mij niet. Wat ik wel gemerkt heb is dat, wanneer je in dit soort foto's met een hoog contrast, je een paar seconden naar de kop kijkt bijvoorbeeld, nadien eventjes wegkijkt naar een ander deel van de foto, dat dan de vorm van de kop in je netvlies "gebrand" zit waardoor je even een dubbel beeld krijgt als het ware. Oef, wat een zin, ik hoop dat dat duidelijk is
                  Klopt. Ik zie dat vaak. het effect wat je beschrijft ken ik. Maar dat is het niet. het zou kunnen zijn dat er rond het hoofd iets lichter is. kan een klein verschil zijn. Ik ben nogal gevoelig voor dat soort dingen (autisme) en ik zie (en hoor, ruik en voel) de kleinste details. dat kan voor mij een halo zijn. Een ander ziet het niet.
                  https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Working...
                  X