...ekster. Dinsdag toch nog wat tijd gevonden om op zoek te gaan naar de velduilen in Zeeland. Helaas weer geen geluk maar aan andere modellen geen gebrek dus het was een geslaagde dag
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Scholekster staat er goed op. ik twijfel alleen aan de achtergrond. Misschien te fel?
Ik weet niet of mijn ogen me bedriegen maar zit er een halo rondom de kop?
Scholekster staat er goed op. ik twijfel alleen aan de achtergrond. Misschien te fel?
Ik weet niet of mijn ogen me bedriegen maar zit er een halo rondom de kop?
Ik hou net van dat contrast, niet altijd natuurlijk maar als ik een soort zo kan platen zal ik het niet laten. De halo is er volgens mij niet. Wat ik wel gemerkt heb is dat, wanneer je in dit soort foto's met een hoog contrast, je een paar seconden naar de kop kijkt bijvoorbeeld, nadien eventjes wegkijkt naar een ander deel van de foto, dat dan de vorm van de kop in je netvlies "gebrand" zit waardoor je even een dubbel beeld krijgt als het ware. Oef, wat een zin, ik hoop dat dat duidelijk is
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Ik hou net van dat contrast, niet altijd natuurlijk maar als ik een soort zo kan platen zal ik het niet laten. De halo is er volgens mij niet. Wat ik wel gemerkt heb is dat, wanneer je in dit soort foto's met een hoog contrast, je een paar seconden naar de kop kijkt bijvoorbeeld, nadien eventjes wegkijkt naar een ander deel van de foto, dat dan de vorm van de kop in je netvlies "gebrand" zit waardoor je even een dubbel beeld krijgt als het ware. Oef, wat een zin, ik hoop dat dat duidelijk is
Klopt. Ik zie dat vaak. het effect wat je beschrijft ken ik. Maar dat is het niet. het zou kunnen zijn dat er rond het hoofd iets lichter is. kan een klein verschil zijn. Ik ben nogal gevoelig voor dat soort dingen (autisme) en ik zie (en hoor, ruik en voel) de kleinste details. dat kan voor mij een halo zijn. Een ander ziet het niet.
Comment