Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de uitkijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op de uitkijk

Deze zat vanochtend in de boom op de uitkijk en was niet in beweging te krijgen.

ISO 100
    1/200 SEC
    F/9
    400 MM L-LENS CANON
    Op de rand van de auto ( rijstzakje )
    Prachtig weer vandaar de blauwe lucht
    grt,
    Pimpel
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Re: Op de uitkijk

Mooi portretje maar de scherpte lijkt me meer op de bek dan op het oog te liggen.

Mvg, Theo
    Mijn website: http://www.vlassen.be/

Comment

Ik vind de totale scherpte niet zoals hij zou moeten zijn. Is dit een (stevige) crop?
      Het is een mooi portret, maar het gebrek aan totale, goede scherpte maakt hem net niet SC waardig vind ik.
      (En nee, ik kan het zeker niet beter want ik heb geen 400mm L lens)
      Hoe ver zat je ervandaan?

Grtz,
      Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Ik vind de totale scherpte niet zoals hij zou moeten zijn. Is dit een (stevige) crop?
        Het is een mooi portret, maar het gebrek aan totale, goede scherpte maakt hem net niet SC waardig vind ik.
        (En nee, ik kan het zeker niet beter want ik heb geen 400mm L lens)
        Hoe ver zat je ervandaan?

Grtz,
        Kurt
        2 Meter !! dus een stevige crop is het niet hoor ik moest de lens nog terug schuiven
        Bedankt voor je reactie
        grt,
        Pimpel
        Pimpel

Comment

Da's al vrij dicht
          Geen verlies aan scherpte door croppen dus. Bedankt voor de toelichting.
          Zo dichtbij kunnen zitten is ook al een mooie ervaring natuurlijk.

Grtz,
          Kurt

Comment

Had een mooie kunnen zijn Annie, je krijgt niet veel de kans om dit mee te maken dat ze zo dichtbij komen.
            Spijtig dat de scherpte niet echt op het oog ligt, snavel is inderdaad scherper.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
              2 Meter !! dus een stevige crop is het niet hoor ik moest de lens nog terug schuiven
              Bedankt voor je reactie
              grt,
              Pimpel
              2 meter? Ik wil niet moeilijk doen, maar dat kan niet, de 400mm f5.6L heeft een MFD van 3.5 meter

Het is idd erg dicht dat je geraakt bent, jammer dat de scherpte niet 100% goed is... Mss wat bewegingsonscherpte of verlies van scherpte door het verkleinen?
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik weet het niet exact maar ik zat er dicht bij en een vrouwen oog is niet zo op de hoogte qua meters maar ik zat er heel dichtbij ik kan niets anders zeggen anders zou het een leugen worden snap je .
                Ik denk dat ik wat trilde door de spanning , maar hier lijkt hij heel scherp op mijn scherm . het is echt jammer als hij door het verkleinen onscherp is geworden het was mijn trots dat ik hem zo dicht kon benaderen ik schrok er zelfs van en werd heel hebberig
                Dus tientallen foto's gemaakt
                Bedankt voor de reacties
                grt,
                Pimpel
                Pimpel

Comment

Working...
                X