Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik vind de totale scherpte niet zoals hij zou moeten zijn. Is dit een (stevige) crop?
Het is een mooi portret, maar het gebrek aan totale, goede scherpte maakt hem net niet SC waardig vind ik.
(En nee, ik kan het zeker niet beter want ik heb geen 400mm L lens)
Hoe ver zat je ervandaan?
Ik vind de totale scherpte niet zoals hij zou moeten zijn. Is dit een (stevige) crop?
Het is een mooi portret, maar het gebrek aan totale, goede scherpte maakt hem net niet SC waardig vind ik.
(En nee, ik kan het zeker niet beter want ik heb geen 400mm L lens)
Hoe ver zat je ervandaan?
Grtz,
Kurt
2 Meter !! dus een stevige crop is het niet hoor ik moest de lens nog terug schuiven
Bedankt voor je reactie
grt,
Pimpel
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Da's al vrij dicht
Geen verlies aan scherpte door croppen dus. Bedankt voor de toelichting.
Zo dichtbij kunnen zitten is ook al een mooie ervaring natuurlijk.
Had een mooie kunnen zijn Annie, je krijgt niet veel de kans om dit mee te maken dat ze zo dichtbij komen.
Spijtig dat de scherpte niet echt op het oog ligt, snavel is inderdaad scherper.
2 Meter !! dus een stevige crop is het niet hoor ik moest de lens nog terug schuiven
Bedankt voor je reactie
grt,
Pimpel
2 meter? Ik wil niet moeilijk doen, maar dat kan niet, de 400mm f5.6L heeft een MFD van 3.5 meter
Het is idd erg dicht dat je geraakt bent, jammer dat de scherpte niet 100% goed is... Mss wat bewegingsonscherpte of verlies van scherpte door het verkleinen?
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Ik weet het niet exact maar ik zat er dicht bij en een vrouwen oog is niet zo op de hoogte qua meters maar ik zat er heel dichtbij ik kan niets anders zeggen anders zou het een leugen worden snap je .
Ik denk dat ik wat trilde door de spanning , maar hier lijkt hij heel scherp op mijn scherm . het is echt jammer als hij door het verkleinen onscherp is geworden het was mijn trots dat ik hem zo dicht kon benaderen ik schrok er zelfs van en werd heel hebberig
Dus tientallen foto's gemaakt
Bedankt voor de reacties
grt,
Pimpel
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Comment