Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canadese chipmunk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canadese chipmunk

Mijn excuses om hierop nog zo laat terug te komen maar ik was een weekje "out".

Ik weet dat de foto gediskwalificeerd werd. Maar dat heeft niets te maken met de sterkte van mijn argument.

Ik stelde enkel; bij deze shot verdrong de parameter "waarneming" alle andere parameters. De beoordelaars dachten namelijk dat het ging om een wild dier en een camera-trap. Ze gingen er dus vanuit dat eender welke andere parameter niet van belang was (instellingen camera, compositie, licht).

Dat de foto uiteindelijk opgezet spel leek doet geen afbreuk aan mijn stelling.

Ik voel me trouwens gesterkt in mijn mening door het feit dat een superbangelijke shot van een leeuw en een vlieg (nota bene van een persoon die ook moeite heeft om wat ik zeg te aanvaarden) amper 7 reacties kreeg vooraleer af te glijden naar pagina 2. Dit terwijl ik je vinkje zie staan met 12 reacties (and counting), nog steeds op pagina 1.

Dit forum verglijdt beetje per beetje naar het pure conformisme. Onbekend = onbemind.

Sorry als ik met mijn kritische houding op lange tenen trap. Het zij zo.

Mvg,

J.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Nu ga je de persoonlijke toer op Jochen en het spijt me maar daar doe ik niet aan mee.

Ik beoordeel een foto op de foto zelf en niet op wie 'm gemaakt heeft.
      Als je mijn reacties ziet geef ik altijd rechtuit mijn mening, goed of niet ... gekende of geen gekende op het forum, maakt voor mij niet uit ... eerlijk is eerlijk.
      En jawel ik weet dat mijn reacties soms hard overkomen maar het is altijd geschreven naar wat ik er persoonlijk van vind, en ik denk wel dat de meesten dat ook appreciëren.
      En voor mij maakt het niet uit of er een leeuw, gnoe, tijger, huiskat, hond, pimpel, staartmees, reiger, enz..........enz. op de foto staat.
      Een goede foto blijft een goede foto of die nu gemaakt is in iemand zijn achtertuin of in Afrika !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Nu ga je de persoonlijke toer op Jochen en het spijt me maar daar doe ik niet aan mee.
        Hey Sieg,

Als je dat zo ziet, dan biedt ik mijn excuses aan, want het is niet mijn bedoeling om "de persoonlijke toer op te gaan". Ik haat het evenzeer als jij dat iemand op de man speelt ipv de bal.

Het is gewoon (spijtig) toeval dat net jouw plaatje met glans dat van Louloubeavers overtreft in reacties.

Ik wil echter geen afbreuk doen aan je plaatje. Zoals ik hoger schreef; ik kan deze ook appreciëren.

Mvg,

J.

Comment

heb op deze ook ni veel commentaar gekregen
          Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

foto is niet top maar was voor mij persoonlijk wel mooie ervaring

was wel ook met de minste van mijn 2 combo's genomen D70 + 18-200
          op D700 staat mijn 17-35

maar versta wel beide 'kanten'
          ni druk in maken :-)
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb zo wat hetzelfde gevoel bij mijn flamingoposts.

Het zijn nog geen beren of chipmunks, maar als niet-vogelaar, is het voor mij al een succes als ik eens iets "speciaals" (voor mij dan) tegenkom, en het nog kan fotograferen ook, met de middelen waarover ik beschik.

Ik begrijp heel goed dat dit soort shots niet meteen indruk maakt op de echte vogelaars, die er dan ook veel meer geduld voor opbrengen, kennis van hebben, en er ook de nodige lenzen voor hebben.

Men mag echter niet vervallen in het feit dat deze topkwalitatieve platen als "standaard" beschouwd worden, en al wat minder is ook als minderwaardig zou beschouwd worden.

Dit wordt niet meteen zo gezegd, maar ik denk dat het aantal reacties daar een graadmeter voor is.

Soit, als ieder blij is met zijn eigen shots, dat is het voornaamste, en niet dat iedereen dit meteen een topper moet vinden.
            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            heb op deze ook ni veel commentaar gekregen
            Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

foto is niet top maar was voor mij persoonlijk wel mooie ervaring

was wel ook met de minste van mijn 2 combo's genomen D70 + 18-200
            op D700 staat mijn 17-35

maar versta wel beide 'kanten'
            ni druk in maken :-)
            Last edited by Dama; 2 maart 2012, 15:59. Reden: tikfout
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Kijk kijk. Ik moet toch ergens een punt hebben want de reacties komen los.

@ DH; die plaat is het perfecte voorbeeld! Onbegrijpelijk dat die niet meer reacties uitlokt. Het enige wat je erop zou kunnen aanmerken is dat je kan croppen onderaan. Maar berin en twee cubs mooi op een rijtje zien ...het is weinigen van ons gegeven. Ze lopen ook niet dik gezaaid, de grizzlies. Laat staan met cubs. Dus dit is een zeer unieke plaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Kijk kijk. Ik moet toch ergens een punt hebben want de reacties komen los.

@ DH; die plaat is het perfecte voorbeeld! Onbegrijpelijk dat die niet meer reacties uitlokt. Het enige wat je erop zou kunnen aanmerken is dat je kan croppen onderaan. Maar berin en twee cubs mooi op een rijtje zien ...het is weinigen van ons gegeven. Ze lopen ook niet dik gezaaid, de grizzlies. Laat staan met cubs. Dus dit is een zeer unieke plaat!
                Als je reacties in die aard wil ontvangen, kun je beter op een natuurforum gaan posten, en niet op een fotoforum, maar dat is mijn bescheiden mening.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                  Als je reacties in die aard wil ontvangen, kun je beter op een natuurforum gaan posten, en niet op een fotoforum, maar dat is mijn bescheiden mening.
                  Het is mij niet om "reacties" te doen. Ik ben al zeer tevreden dat ik eens wat fotografie-plezier kan delen.

Ik volg sowieso je redenering niet, want op die manier zouden landschapsfotografen en architectuur-fotografen op reisfora moeten zitten, sportfotografen op sportfora, en naaktmodelfotografen euh... tja...

Comment

Working...
                  X