Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vind hem schitterend, juist het bewolkte weer geeft hier een heel fraai licht.
De 2e vaak in de BG zit precies op de juiste positie zodat de compo perfect is. Heel knap.
Is het een jonge meeuw toch?
Mooi resultaat, goed scherp.
Op mijn scherm zijn de kleuren niet wat ze zouden moeten zijn, de rug van deze vogel, is magenta, een lichte zweem
Verder een goed compositie.
Mooi resultaat, goed scherp.
Op mijn scherm zijn de kleuren niet wat ze zouden moeten zijn, de rug van deze vogel, is magenta, een lichte zweem
Verder een goed compositie.
De opname binnen gehaald, en op een Imac 27" in photoshop even bekeken
Zelfde resultaat in Safari en Firefox browser.
ik kan het resultaat naar je sturen als je dat wenst
De opname binnen gehaald, en op een Imac 27" in photoshop even bekeken
Zelfde resultaat in Safari en Firefox browser.
ik kan het resultaat naar je sturen als je dat wenst
Inderdaad is gekalibreerd met een Colorvision Spyder 2 en dit een paar dagen terug door een beroepsfotograaf, was zelf verbaast dat het scherm bijna geen afwijking had.
Dit beteken niet dat ik gelijk heb, ik kan ook nog verkeerd zijn.
Hier is mijn versie, als je niet akkoord bent even goede vrienden en je zegt het maar ik zal het verwijderen
Inderdaad is gekalibreerd met een Colorvision Spyder 2 en dit een paar dagen terug door een beroepsfotograaf, was zelf verbaast dat het scherm bijna geen afwijking had.
Dit beteken niet dat ik gelijk heb, ik kan ook nog verkeerd zijn.
Hier is mijn versie, als je niet akkoord bent even goede vrienden en je zegt het maar ik zal het verwijderen
Deze is erg groen
Maar het origineel is idd wat paars.
Inderdaad, het zit op de rand, volledig akkoord, de filtering van SIeg is waarschijnlijk op de achtergrond gebeurd.
ik heb op de rug van de vogel de neutrale waarde geplaatst ( grijs R=128 G=128 B=128 ) de grijs pipetje, wat uiteraard dit resultaat geeft.
Ik dacht dat het onderwerp wel de vogel is, en niet de achtergrond. en deze zo neutraal mogelijk weer te geven.
En nadien met Viveza wat handmatig gecorrigeerd (op de rug van de vogel)
Over kleur en smaak, valt er moeilijk te discuteren
Inderdaad, het zit op de rand, volledig akkoord, de filtering van SIeg is waarschijnlijk op de achtergrond gebeurd.
ik heb op de rug van de vogel de neutrale waarde geplaatst ( grijs R=128 G=128 B=128 ) de grijs pipetje, wat uiteraard dit resultaat geeft.
Ik dacht dat het onderwerp wel de vogel is, en niet de achtergrond. en deze zo neutraal mogelijk weer te geven.
En nadien met Viveza wat handmatig gecorrigeerd (op de rug van de vogel)
Over kleur en smaak, valt er moeilijk te discuteren
Ok, bedankt voor je inbreng, de versie van jouw is wel érg groen hé ?
Ik snap eerlijk gezegd ook niet echt hoe je te werk bent gegaan, waarom zou je de grijspipet op de rug van de vogel plaatsen ?? Je weet toch niet of de rug die kleur heeft ?
Maar in ieder geval bedankt om je kijk op het onderwerp weer te geven.
Bij deze heb ik een update geplaatst met iets minder magenta, meer kan ik echt niet zakken want dan wordt het volgens mij onnatuurlijk.
Comment