Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ben er zelf nog niet in geslaagd om die in mijn tuin deftig vast te leggen, alhoewel die soms wel langskomt.
Als je deze een beetje "opwarmt" dan is die helemaal af, want nu lijkt 'm een beetje blauw.
Hele mooie overigens
Door de witbalans wat aan te passen. Afhankelijk hoe je de foto gemaakt hebt en met welke software je die bewerkt hebt is de procedure enigzins anders.
Indien je de foto in RAW genomen hebt is dit normaal vrij eenvoudig aan te passen in je RAW convertor.
Als je in JPG fotografeert kun je dit in je fotobewerkingsprogramma doen (a la photoshop).
Ik ben er ook heel blij mee hoor !
Wat is een RAW converter ?
Ik fotografeer altijd in RAW
Maar dit is nieuw voor mij of heb ik het mis ?
grt,
Annie
Misschien toch maar eerst in Jpeg fotograferen ?, dan doet de camera de belangrijkste omzetting in jouw plaats : de kleurinterpolatie (een beeldsensor kent geen kleur, hij ziet alleen de lichtsterkte, en dit analoog). Scherpte, kleurt°, enz.. kun je dan nog zelf vooraf in-camera bepalen, en naderhand kun je in een verwerkingsprogramma nog wel 't een en 't ander bijwerken. Later, na meer verdieping, is het tijd om over te gaan naar RAW-opnames.
Wist je dat BD een forum heeft, genaamd "Beginnershoek", en, als dit al te basic is voor jou, binnen de onderverdeling "Dieren", ook een subforum "Fotobeoordeling"...
In het forum "Showcase" wordt er van de reageerders gevraagd vooral hun ongezouten maar gefundeerde mening te geven...
Comment