Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pimpelmees en water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pimpelmees en water

    ons tweede kleintje is nu 2 weken oud en nu ik momenteel een pak minder tijd heb voor men fotografie heb ik besloten om thuis een tafelvijver gemaakt. Een paar uurtjes later was alles klaar en kon ik beginnen. Nu kan ik perfect thuis fotos nemen van badende of drinkende vogels.

    Dit is men eerste resultaat, kben nog niet tevreden over de foto zelf, maar vond em toch wel wat hebben ongeacht dat de staart er niet helemaal op staat.

    Geef jullie meningen maar, goed of slecht.


  • #2
    Re: pimpelmees en water

    zoals je zelf al aangeeft is het jammer dat de staart er niet volledig opstaat. maar verder vind ik hem wel mooi scherp anders!

    Een tafelvijver? want moet ik me daar bij voorstellen bepaalde aspecten rekening mee gehouden om zoveel mogelijk diertjes aan te trekken?

    Comment


    • #3
      Re: pimpelmees en water

      Het minpuntje heb je zelf al aangegeen, maar voor de rest vind ik dit een mooi geslaagd plaatje van dit pimpeltje met een mooie reflectie.
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: pimpelmees en water

        hallo spice,

        Een tafelvijver is zoals het woord het zegt, een tafel met een vijver op gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: pimpelmees en water

          Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
          Het minpuntje heb je zelf al aangegeen, maar voor de rest vind ik dit een mooi geslaagd plaatje van dit pimpeltje met een mooie reflectie.
          Grt. Jef
          Ik deel deze mening
          Groetjes
          Valere

          Comment


          • #6
            Re: pimpelmees en water

            Een tafelvijvertje is altijd leuk om te hebben, het kan verassende plaatjes opleveren !
            Hetgeen waar je rekening mee moet houden is het standpunt van je lens tegenover je spiegeling in het water, zorg ervoor dat deze er ook volledig opstaat, dus hier had je iets hoger moeten staan ofwel het vijvertje wat lager .
            Probeer het ook wat natuurlijker te maken, ik zie hier bvb dat het mos achter de keien ligt, probeer dit ook hier en daar tussen de keien te leggen zodat dit ook het water raakt, zo zal je een natuurlijker zicht krijgen

            In ieder geval als eerste plaatje kan dit al tellen Hakke
            En inderdaad spijtig van de staart maar het moment is zeer mooi !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: pimpelmees en water

              erg leuk om in de tuin bezig te zijn, staartje is al gezecht vind alleen de horizontale strepen in het water vreemd..een weerspiegeling van?
              http://www.pbase.com/martijn1/profile

              Comment


              • #8
                Re: pimpelmees en water

                Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
                .........

                Geef jullie meningen maar, goed of slecht.
                goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: pimpelmees en water

                  Inderdaad interessant speeltje, zo'n tafelvijver, al vind ik ook dat deze nog erg lijkt op een doordeweekse. Goed dat je zelf nog niet tevreden bent van je volgens mij toch beloftevolle eerste. Ik kijk dus met verwachting uit naar de tweede.

                  Comment


                  • #10
                    Re: pimpelmees en water

                    Ziet er veelbelovend uit (proficiat met de kleine trouwens)

                    Het mos achter de stenen zou ik wat minder imposant maken, ze ligt ook een storend element in het water voor de kei waar de pimpel opzit
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: pimpelmees en water

                      bedankt gaste voor de constructieve commentaren, ja het vijvertje daar moet ik nog efkes aan sleutelen om deze nog wat natuurlijker te krijgen, maar work in progress.

                      Comment


                      • #12
                        Re: pimpelmees en water

                        Leuk om te zien dat je creatieve handelingen je wel wat oplevert.
                        Vind het een knap plaatje, we zullen er vast nog meer gaan zien.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X