Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Heel knap vastgelegd.
'k Vraag mij af hoe je zoiets aanpakt. Ik zie die beestjes hier regelmatig rondvliegen 's avonds en heb me al dikwijls afgevraagd hoe je ze zou kunnen fotograferen...
Jij weet duidelijk hoe je het moet doen
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Ik heb me zelf ook al afgevraagd hoe ik ze kan vastleggen want er vliegen hier ook een pak vleermuizen.
Het meest logische lijkt mij een lange sluitertijd te gebruiken, scherpstelling op oneindig, en een flits triggeren met de hand op het moment er eentje vermoedelijk in beeld komt zodat het beestje gefrezed op de sensor komt te staan, klopt dit ??
Ik heb me zelf ook al afgevraagd hoe ik ze kan vastleggen want er vliegen hier ook een pak vleermuizen.
Het meest logische lijkt mij een lange sluitertijd te gebruiken, scherpstelling op oneindig, en een flits triggeren met de hand op het moment er eentje vermoedelijk in beeld komt zodat het beestje gefrezed op de sensor komt te staan, klopt dit ??
grts
Sieg
Sieg
Dat zou een optie geweest zijn maar tijdens vanavond is er nog teveel schemerlicht om met lange sluiter te werken. In volledige duisternis weet je niet wanneer te triggeren of je moet met lasers werken .....
Ik stelde mijn focus afstand af op 3 meter manueel en na wat observatie ken je hun aanvliegroute. Een flits en 1/250 sluiter bevriezen de beweging.
.........
'k Vraag mij af hoe je zoiets aanpakt. Ik zie die beestjes hier regelmatig rondvliegen 's avonds en heb me al dikwijls afgevraagd hoe je ze zou kunnen fotograferen...
Comment