Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenbokken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steenbokken

    Bij een wandeling in de bergen een troep steenbokken tegengekomen. In tegenlicht enkele silhouettes getrokken van deze prachtige dieren. Grtz

    Last edited by xaveer.gheysens; 12 september 2011, 11:46.
    www.xaveergheysens.com

  • #2
    Re: Steenbokken

    mooie beelden, tis alsof ik mezelf zie staan.
    alleen staat er 1 te veel voor Showcase!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Steenbokken

      Steenbouk Mijn excuses. Ik wist niet dat je enkel 1 foto mag posten in showcase. Ben nog maar nieuw hier. Heb alvast 1 verwijderd uit mijn post.
      www.xaveergheysens.com

      Comment


      • #4
        Re: Steenbokken

        Knap, sfeervol silhouet.
        Voor mij staat de steenbok wel te centraal, er had wat meer ruimte in de kijkrichting gemogen. Persoonlijke smaak natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Steenbokken

          Het moment is mooi en de bewerking vind ik ook wel geslaagd
          Alleen ben ik ook van mening dat hij te centraal staat in het beeld, tevens ontbreekt er scherpte en dat is bij een silhouet wel noodzakelijk, waarschijnlijk komt dit mede door de aanwezige ruis.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Steenbokken

            Mooi, sfeervol beeld. Regels zijn er om gebroken te worden en waarom zou je onderwerp niet centraal mogen staan als dat een bewuste keuze is. Voor mij is deze centrale compositie hier de beste keuze, het beeld wordt absoluut niet sterker door bv links een stuk weg te snijden
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Steenbokken

              Ik kan mij ook vinden in die compo, vooral dat er daar het meeste licht zit en beide kanten echt donker zijn.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Steenbokken

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Mooi, sfeervol beeld. Regels zijn er om gebroken te worden en waarom zou je onderwerp niet centraal mogen staan als dat een bewuste keuze is. Voor mij is deze centrale compositie hier de beste keuze, het beeld wordt absoluut niet sterker door bv links een stuk weg te snijden
                Absoluut gelijk heb je hier Eric, ik zal zelf de eerste zijn om iets anders te brengen (dat zal je wel al gezien hebben) maar hier bedoel ik met te centraal niet in de breedte van de foto maar in de hoogte te centraal. Onderaan zit er nu een groot zwart stuk dat niks toedraagt aan de foto. Als je een klein beetje scrolt (of het gedeelte afdekt) tot net waar je nog net de contouren van de berg kunt zien (ongeveer een 2 à 3 cm van de onderkant) en hem daar afsnijdt wordt de foto in mijn ogen nog sterker.
                Voor de rest vind ik de horizontale compositie wel geslaagd, en uiteraard komt dit door het donkerder maken van de zijkanten zodat het lijkt alsof het licht mooi op de bok valt en dat wordt alleen maar versterkt met er onderaan een stuk af te halen.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X