Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwergmeeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dwergmeeuw

    Echt hondenweer vandaag, maar toch onverwacht een leuk meewerkend model. Ik heb er trouwens moeite mee dit soort foto's (weinig licht, enige ruis in de achtergrond, onderwerp met een kopje met zo veel detail in dat het zelfs onbewerkt soms naverscherpt oogt...) goed digitaal af te werken, iemand enige nuttige tips?



    Jan
    Last edited by JanBaert; 28 augustus 2011, 16:07.

  • #2
    Re: Dwergmeeuw

    Voor mij toch behoorlijk, wit met veel detail in scherpte zit ook goed. Mist nog een kader.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Dwergmeeuw

      Mooie soort
      Ik vind de foto zeer goed, de donkere lucht is hier een meerwaarde


      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Dwergmeeuw

        Ik vind dit nochtans een hele mooie.
        Ik wil ook altijd wel wat leren, dus iemand die tips heeft zoals gevraagd door Jan.
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: Dwergmeeuw

          Mooi zo in de vlucht en de ruis vind ik wel mee vallen,en ook nog veel detail.


          Groet Peter.

          Comment


          • #6
            Re: Dwergmeeuw

            Foto's van deze kwaliteit daar moet je niet te veel aan prutsen, juist het weinige, sombere licht zorgt voor de speciale sfeer
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Dwergmeeuw

              Juist met dit soort licht maak je mooie foto's, geen uitgebeten wit bv. Vind hem prima van kleur en scherpte. Ik gebruik altijd noise ninja voor de ruis indien nodig.

              gr henny

              Comment


              • #8
                Re: Dwergmeeuw

                mi geheel geslaagd
                http://www.pbase.com/martijn1/profile

                Comment


                • #9
                  Re: Dwergmeeuw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henny van Egdom Bekijk bericht
                  Juist met dit soort licht maak je mooie foto's, geen uitgebeten wit bv. Vind hem prima van kleur en scherpte. Ik gebruik altijd noise ninja voor de ruis indien nodig.

                  gr henny

                  http://www.hsnaturephoto.com
                  Dit is uiteraard veel beter dan keihard middaglicht, maar ik heb voor deze toch liefst van al een gesluierd zonnetje. Dat geeft voor mij het beste resultaat daar de kleuren dan iets levendiger/warmer ogen.

                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dwergmeeuw

                    Zo een zonnetje is inderdaad mooier, vind ik ook, maar als dat er niet is kun je dat er m.i. niet realistisch intoveren - dus met het licht dat je hier had, vind ik dat je er het beste hebt uitgehaald, vind hem mooi!
                    Grt, Ingrid.
                    Ingrid Vekemans Photography
                    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                    http://www.ingridvekemans.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dwergmeeuw

                      Vind het zachte licht wel mooi, de foto toont overall soft qua uitstraling. Soms..is ook een kwestie van proberen en zien hoe het uitpakt..kan je in PC via "lagen" een nieuwe opvul laag maken, kleur grijs kiezen en "zwak licht"en bijvoorbeeld een dekking van 20% voor de laag zelf.
                      Groetjes
                      Loulou
                      Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                      Comment

                      Working...
                      X