Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Deze voor mij onbekende soort heb je dan toch maar mooi kunnen vastleggen. Al die moeite is dan toch beloond geworden. Voor de compo zou ik hem rechts iets meer ruimte gegeven hebben, maar ik begrijp best dat je in deze omstandigheden moet afwachten waar hij tevoorschijn gaat komen en al heel blij moogt zijn dat hij zich laat zien. Dus, zou ik met zulk plaatje ook heel tevreden zijn hoor!
Grt. Jef
Je geduld werd dan toch beloond en is lovenswaardig.
Maar...de foto is voor mij echter niet zo geslaagd:
- de belichting zit niet goed, je onderwerp en bovenkant boomstronk zijn overbelicht, er zijn geen uitgebrande vlekken dus dat kan je makkelijk aanpassen
- de scherpte is niet optimaal maar als je de belichting corrigeert zou het kunnen zijn dat je onderwerp ook een stuk scherper lijkt en je kan misschien nog wat naverscherpen
- de lichte vlek in de BG trekt te veel aandacht en zou ik wegclonen, een stuk van de boomstronk onderaan zou ik wegsnijden
- inderdaad jammer dat er niet meer ruimte is in de kijkrichting, dus tenslotte canvas naar rechts uitbreiden en opvullen met de beeldelementen die voorhanden zijn?
Ik weet het, een hele boterham maar ik hoop dat je er iets mee kan aanvangen
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Ja, jammer dat de foto nogal "foutjes" bevat die misschien nog wel recht gezet kunnen worden dmv photoshop. Eric haalt het al aan wat je kunt veranderen op de foto.Ik had de soort graag voor de lens gehad! Moeite beloond!
- Eric: volledig akkoord met de opmerking ivm belichting en de witte vlek; mijn bewerkt raw beeld is wel degelijk goed scherp, ik verlies altijd zoveel scherpte met het overzetten naar jpg en verkleinen naar 4/500k; ik weet niet hoe jullie dat doen; rechts stond er een boom kortbij en die is natuurlijk vreselijk storend en uitbreiding is dus niet mogelijk.
Ik heb in totaal een 17tal opnamen en zal, rekening houdend met de opmerkingen zeker nog iets posten, misschien in de beoordeling dan. Dat kan wel een weekje duren.
- Eric: volledig akkoord met de opmerking ivm belichting en de witte vlek; mijn bewerkt raw beeld is wel degelijk goed scherp, ik verlies altijd zoveel scherpte met het overzetten naar jpg en verkleinen naar 4/500k; ik weet niet hoe jullie dat doen; rechts stond er een boom kortbij en die is natuurlijk vreselijk storend en uitbreiding is dus niet mogelijk.
Ik heb in totaal een 17tal opnamen en zal, rekening houdend met de opmerkingen zeker nog iets posten, misschien in de beoordeling dan. Dat kan wel een weekje duren.
Je kan het best na het verkleinen nog eens naverscherpen.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Comment