Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeg nooit...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeg nooit...

    't is maar een mus... ;-)




    Last edited by Onar; 12 mei 2011, 11:32. Reden: update

  • #2
    Re: Zeg nooit...

    Maar wel mooi scherp.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Zeg nooit...

      staat er goed op, (maar het blijft een mus?)
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zeg nooit...

        Schitterende foto , scherpte,kleuren,compo allemaal dik in orde. Ben er wel een beetje jaloers op.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Zeg nooit...

          musje staat er héél (misschien beetje te) scherp op

          Comment


          • #6
            Re: Zeg nooit...

            Mooie mus, maar ik volg toch wel m'n voorganger. Dus voor mij ook iets te veel verscherpt, komt waarschijnlijk gedeeltelijk ook door het harde licht dat je had op dat moment.
            Mocht voor mijn part ook wat meer ruimte hebben, zit nogal eng in het kader, misschien teveel gecropt ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zeg nooit...

              @ Sieg en Greyhorse : Inderdaad op het middaguur getrokken, dus hard licht. En ik kan jullie volgen wat betreft de verscherping. Daarom => deze update is niet verscherpt en niet gecropt (ter vergelijking). Dit beeld is een experiment met een (geleende) telelens die men gebruikt bij voetbalwedstrijden. Nogal een kanjer en niet simpel te hanteren (snel bewegingsonscherpte). Veel oefenen is de boodschap. Inschatten op welke afstand dit te gebruiken is, was één van de dingen die ik wilde uitproberen.

              Comment


              • #8
                Re: Zeg nooit... + update

                Niks mis mee, met musjes. Ze zijn dan wel niet zo kleurig, maar dat maakt ze wat mij betreft niet minder interessant. De eerste foto is wat teveel verscherpt, de tweede is juist weer wat aan de zachte kant en heeft voor mij te weinig ruimte aan de rechterkant en teveel aan de linkerkant. Met Content Aware Scaling in Photoshop kun je heel gemakkelijk, vooral met deze foto, wat extra ruimte aan de rechterkant maken.
                Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                Comment


                • #9
                  Re: Zeg nooit...

                  Het origineel was prima, laat je niet teveel afleiden door de commentaren hier.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeg nooit...

                    Origineel was voor mij ook een stuk beter hoor. Je hebt bij de update een pak scherpte verloren en je had beter rechts ruimte toegevoegd ipv links
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeg nooit...

                      Knap plaatje al moet ik iedereen bijtreden ivm met de compo.
                      Het is geen probleem om rechts een stukje bij te maken

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeg nooit...

                        mooie foto, ik vind de scherpe veel beter.
                        Ik neem kritiek als lessen - Nikon D5000 18-200 Kitlens
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeg nooit...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Onar Bekijk bericht
                          @ Sieg en Greyhorse : Inderdaad op het middaguur getrokken, dus hard licht. En ik kan jullie volgen wat betreft de verscherping. Daarom => deze update is niet verscherpt en niet gecropt (ter vergelijking). Dit beeld is een experiment met een (geleende) telelens die men gebruikt bij voetbalwedstrijden. Nogal een kanjer en niet simpel te hanteren (snel bewegingsonscherpte). Veel oefenen is de boodschap. Inschatten op welke afstand dit te gebruiken is, was één van de dingen die ik wilde uitproberen.
                          De update heb je helemaal niet verscherpt. Ik bedoelde dus iets minder verscherpen en niet de volledige scherpte weghalen
                          Qua verhouding van het kader vind ik de update beter, en de ruimte die je er links kunt afhalen zou ik er rechts bijplaatsen, met deze achtergrond is dit perfect te clonen.
                          Ik zou het zeker en vast doen, dit mooie plaatje verdient dit wel !

                          ps. met welke lens is deze gemaakt ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X